Avatar billede mikkel500 Nybegynder
20. februar 2014 - 10:51 Der er 4 kommentarer

rediger contentbox

hvordan kan man gøre så, at når man kommer ind på sin side for første gang, (hvis man bruger nemcms)
at så beder den en om at rette forside teksten
med side.dk/index.php?mode=edit-index
hvis db.mkl filen indholder teksten "index-edit: true"
og når man har ændret det, skifter true til false.

koderne

index.php

<?php include 'header.php'; ?>
    <div class="contentbox">velkommen til din side (ret teksten her til det ønskede)</div>
    <div class="contentbox">siden åbner snart!</div>
    <?php include 'footer.php'; ?>

db filen. (min egen filtype ".mkl")

db.mkl

    -----------database---------------
    index-edit: true
    <end

hvad koden betyder

----------database--------- står ikke rigtigt for noget. det er bare en linje der viser hvilken del af db,en man retter.
fx ---------artikler---------

index-edit: bestemmer om man skal rette forsiden ved næste besøg

<end koden slutter.

men hvordan skal jeg lave systemet hvor man retter forsidens contentboxe?
Avatar billede mikkel500 Nybegynder
20. februar 2014 - 11:02 #1
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 13:33 #2
Jeg forstår ikke helt hvad det er du skal have hjælp til?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. februar 2014 - 16:32 #3
Er det når man logger ind eller er det første gang man går ind på siden?.
Avatar billede mikkel500 Nybegynder
21. februar 2014 - 08:34 #4
første gang man går ind på siden. kan godt skrive det som en slags kode, så i forstår.

hvis(fil:db.mkl "indeholder: index-edit: true")
så(kør funktion:redigerindex)

funktion(redigerindex)
hvis(ip=dinip)
tekstfelt(contentbox1) echo"skriv en velkomst til besøgende"
tekstfelt(contentbox2) echo"skriv info om siden/nyheder"
knap(tekst:ok)
ændre(fil:db.mkl "index-edit: true" til "index-edit: false")
hvis ikke(ip=dinip)
så(vis forsiden)

og vordan skal man så også lave så at de 2 contentboxe får numre, og
det skal også virke.

fx noget data.

<div class="contentbox">contentbox1</div>

Ps: den kode jeg skrev er ikke php, bare en kode så i forstår hvad jeg mener.