Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 14:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Permanent tekst på billede..

Jeg vil høre om det er muligt via css, javascript eller et andet programmeringssprog at sætte permanent tekst på et billede, som vi kender fra f.eks. Colorbox. ( http://www.tagspice.com/logos/green-color-box-logo/ )

Eller om den slags bør - og skal gøres i et billedbehandlingsprogram? Problemet, hvis det skal gøres via javascript, er selvfølgelig at dette kan deaktiveres..
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2014 - 14:40 #1
Alt hvad du gør clientside kan deaktiveres - men du kan gøre det serverside via fx PHP eller .NET.
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 14:51 #2
Har du et sted hvor jeg evt. kan se noget kode?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 15:02 #3
Hvis du er til php, så kig på denne guide: http://www.eksperten.dk/guide/1132
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 15:07 #4
:) Jeg ville helst arbejde med php, så det er helt perfekt.. Smid et svar :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 15:16 #5
Svar!

Nogle "brokker" sig over min "guide".
Problemet er det ikke er en guide, det er blot noget kode som jeg har set efterspurgt mange gange og derfor smidt ind i en "guide".
Så sig hvis du skal have hjælp til brug af koden.
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 15:18 #6
Mange tak, for hjælpen...

Jeg henvender mig, hvis jeg ikke kan få splittet koden og finde ud af hvordan den virker..

Tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 15:25 #7
Takker for point.
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 15:30 #8
Det er forholdsvis til at se sig ud af, men den ødelægger mit billede :)?
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 15:32 #9
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 15:36 #10
.... Undtaget hvis, det originale billede er et .jpg og ikke .png
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 15:45 #11
Smid lige et link til watermark og "originalt" billede, gerne begge i png.
Så må jeg da lige teste. :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 16:06 #13
Prøv at konverter vovida_logo.png til png32.
Kan det passe det er png8 nu?
Avatar billede bing89 Nybegynder
17. februar 2014 - 16:10 #14
Det er .png24 lige nu.... 32 ?? Kan jeg ikke finde i photoshop, mener du gif32 ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2014 - 11:13 #15
Problem solved...

Ret til dette:

    case 'png':
      $srcim = imagecreatefrompng( $filename );
      imagesavealpha($srcim, true);
      imagealphablending($srcim, true);
      break;

I stedet for:

case 'png':
      $srcim = imagecreatefrompng( $filename );
      break;
Avatar billede bing89 Nybegynder
23. februar 2014 - 11:42 #16
Super mange tak :)