15. februar 2014 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

htaccess redirect, hjælp mig checke min regular expression

Jeg får fra et eller andet sted (som jeg må finde frem til) url'er for eksempel som dette:

http://www.gamrupa.org/index.php/en/component/content/52-projecten/maatschappelijke-projecten

Den url kan min server ikke finde på min hjemmeside.  Jeg får derfor en 'not found.'  Men hvis 'component/content' fjernes, så lykkes det.  Hvis jeg putter den følgende url i addresselinjen får jeg den tilsigtede side:

http://www.gamrupa.org/index.php/en/52-projecten/maatschappelijke-projecten

Mens jeg leder efter hvor omskrivningen kommer fra og hvordan jeg kan fjerne den ville jeg være snu og lave en redirekt i .htaccess der fjerner 'component-content'.  Jeg har gjort således:

Redirect 301 ^(.*)component/content(.*)$ $1$2

Jeg har også prøvet denne:

Redirect 301 ^(.*)(component/content)(.*)$ $1$3

Jeg håbede så på, at en url der indeholder 'component/content' skulle give mig den rette url, altså uden 'component/content'.  Det er desværre ikke tilfældet.  Det kan der være så mange årsager til, som jeg nu må lede efter (jeg får lede af at lede.)  For en start vil jeg bede jer checke min redirect og fortælle mig om den er korrekt, eller om i ser fejl deri.
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2014 - 08:42 #1
Har du prøvet at bruge RedirectMatch i stedet for Redirect?
16. februar 2014 - 09:00 #2
Det har jeg lige prøvet, og ..... det virker!  Tak for tippet, opretter du et svar for points?
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2014 - 09:39 #3
Det var da rart.