Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2014 - 19:11 Der er 2 kommentarer

point system virker ikke

Hvordan for jeg de forskellige billeder til at give "point" under den samme input?

<script type="text/javascript">
var klikAntal = 0;
var billaAntal = 499999;
var billaAntal1 = 0;
var pandaAntal = 4999;
var pandaAntal1 = 0;
var ovnAntal = 49;
var ovnAntal1 = 0;

function keksKlik(){
    document.getElementById('keksclicked').value = ++klikAntal;
    Klik();
}

//OVN OPGRADERING
function ovnKlik(){
    document.getElementById('clickedovn').value = ++ovnAntal1;
    document.getElementById('keksclicked').value = ++ovnAntal;
    Klik();
}

//PANDA OPGRADERING
function pandaKlik(){
    document.getElementById('clickedpanda').value = ++pandaAntal1;
    document.getElementById('keksclicked').value = ++pandaAntal;
    Klik();
}

//BILLA OPGRADERING
function billaKlik(){
    document.getElementById('clickedbilla').value = ++billaAntal1;
    document.getElementById('keksclicked').value = ++billaAntal;
    Klik();
}

function Klik(){

    //OVN
if (document.getElementById('keksclicked').value+document.getElementById('clickedovn').value < 500) {
    document.getElementById('ovnetekst').style.color="red"
}else{
    document.getElementById('ovnetekst').style.color="green"
}

    //PANDA
if (document.getElementById('keksclicked').value+document.getElementById('clickedpanda').value < 50000) {
    document.getElementById('pandatekst').style.color="red"
}else{
    document.getElementById('pandatekst').style.color="green"
}

    //BILLA
if (document.getElementById('keksclicked').value+document.getElementById('clickedbilla').value < 500000000) {
    document.getElementById('billatekst').style.color="red"
}else{
    document.getElementById('billatekst').style.color="green"
}
</script>

<input style="cursor:default; font-family:monospace; font-size:20px;" id="keksclicked" size="13" onfocus="this.blur();" value="0">
Avatar billede HBP2 Praktikant
13. februar 2014 - 22:55 #1
Jeg foreslår altid folk at bruge jQuery eller lignede - det er (efter min mening) aldeles rærligt at bruge alm. javascript. Med jQuery skal alle dine
  document.getElementId('pandatekst').value = x;
omskrives til
  $('#pandatekst').val(x);
hvilket er lidt lettere at læse, og skrive.

Når det så er sagt, så er det lidt uforståeligt hvad det egentlig er du ønsker at opnå. Skal pandaKlik() og de andre klik-funktioner kaldes når man klikker på et billed?
Du gemmer værdier med
  document.getElementById('clickedpanda').value = x;
men er det værdier som skal være synlige? Hvor er 'clickedpanda' elementet?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2014 - 14:25 #2
svar så giver jeg dig point