Avatar billede lordnelson Seniormester
12. februar 2014 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En string til DB

Hej
Har feks:
Public objConn As New OleDb.OleDbConnection("provider = bla bla;Data Source=bla bla;Initial Catalog=bla bla;Persist Security Info=True;User ID=bla bla;Password=bla bla")
Eller lign -- ligegyldigt

Men hvordan kan jeg bruge den i hele projektet og ikke bare den enkelte modul / form

Forstået på den måde jeg kun har koblingen liggende et sted i projektet -- TAK
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2014 - 13:50 #1
Implementer singleton pattern
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2014 - 13:52 #2
Hvis det blot er connectionstring du taler om så kan du gemme den i web.config for et web relaterede projekter og app.config for øvrige typer projekter
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. februar 2014 - 14:06 #3
Har den også i App.config:
<connectionStrings>
        <add name="pcg7.My.MySettings.pcgConnectionString" connectionString="provider = ****; Data Source='****;Initial Catalog='***';Persist **** Info=True;User ID=****;Password=*****"
            providerName="System.Data.OleDb" />
    </connectionStrings>

Men ja undskyld er lidt dum , hvodan for jeg fat i den i andre steder altså med håndkraft mener jeg
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2014 - 14:14 #4
Du benytter klassen ConfigurationManager :)

Det er med vilje jeg kun giver fingerpeg så spørg hvis du vil se kode.
Prøv først om du kan gennemskue det nu
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2014 - 15:12 #5
Jeg er ikke online de næste par timer, så du får koden just in case:

1. Tilføj til using sektionen (i toppen af klassen)

using System.Configuration;

2. Læs din connection string fra din app.config med

string connectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["pcg7.My.MySettings.pcgConnectionString"].ConnectionString;

3. Hvis dit projekt ikke genkender ConfigurationManager eller System.Configuration så skal til tilføje en reference til dit projekt for System.Configuration.. Det kan du gøre ved at højreklikke på projekt filen og vælge "Add Reference"
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. februar 2014 - 17:01 #6
Ok prøver lige engang til. ellers får du bare point og jeg bruger den gamle
jeg har connectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings

Hvad skal connectionString være ?
Altså dim connectionString as ???
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2014 - 18:55 #7
ConnectionString er en string.

Direkte anvendt ser det sådan ud f.eks:

Dim DBConnection As New SqlConnection(System.Configuration.ConfigurationManager.ConnectionStrings("pcg7.My.MySettings.pcgConnectionString").ConnectionString)
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. februar 2014 - 21:23 #8
Tak