Avatar billede maniac1764 Nybegynder
12. februar 2014 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VBA kode der driller

her er koden

Sub Fronter()
'
' Fronter Makro
'

If Range("e7") = "spån" Then
    Range("g7") = "Ahorn"
    Range("c7") = 18
    End If

If Range("e7") = "Melamin" Then
    Range("g7") = "W1000"
    Range("c7") = 19
    End If

End Sub

Den er simpel og jeg har 2 lignende der virker fint. Eneste funktion er at ændre 2 felters værdi når den bliver kørt. Jeg har en anden makro der sætter gang i denne når det er nødvendigt baseret på selection.case change men det hjælper ikke når denne ikke vil virke, og der kommer ingen fejl op når jeg kører den manuelt. Håber i kan hjælpe:-)
Avatar billede supertekst Ekspert
12. februar 2014 - 11:04 #1
Hvor er problemet?
Avatar billede maniac1764 Nybegynder
12. februar 2014 - 11:13 #2
Af en eller anden grund virker den bare ikke og jeg forstår det ikke.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. februar 2014 - 11:19 #3
Jeg har prøvet din kode m/begge tekster i e7 og kan ikke se noget problem.

Check at du ikke har et mellemrum efter teksten i e7 eller har stavet det anderledes end forventet.
Avatar billede maniac1764 Nybegynder
13. februar 2014 - 09:04 #4
Problemet var forskel på store og små bogstaver så det var ganske almindeligt hastværk der bremsede processen:-(
Avatar billede supertekst Ekspert
13. februar 2014 - 10:23 #5
Ok - det er da til at forstå :-)
Avatar billede kabbak Professor
14. februar 2014 - 22:14 #6
Jeg ville nok bruge Select Case, i stedet for IF

Sub Fronter()
'
' Fronter Makro
'
  Select Case UCase(Range("e7")) ' UCase oversætter  alt til store bogstaver
    Case Is = "SPÅN" ' alle skrives med stort
        Range("g7") = "Ahorn"
        Range("c7") = 18
    Case Is = "MELAMIN"
        Range("g7") = "W1000"
        Range("c7") = 19
  End Select
End Sub
Avatar billede maniac1764 Nybegynder
03. april 2014 - 17:59 #7
Har lige lavet den om til select case og brugt samme fremgangsmåde på en noget mere komplex makro. Det skaber et bedre overblik så mange tak for hjælpen.