Avatar billede dk-coders Nybegynder
10. februar 2014 - 22:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Clone med Ajax kloner mere end én

Hej,

Følgende kode kloner min DIV class hvori jeg har 2 stk dropdown - kan nogen fortælle mig, hvorfor den kloner mere end ét sæt ad gangen?

<script type="text/javascript">

        $(document).ready(function() {

            $('.button').click(function(){

                $('.box').clone().insertAfter('.box');

            });

</script>

Hver gang man har udført en kloning, kloner den kloningen. Dvs. at kloningen løbende vil dobles op.

Nogen forslag??
Avatar billede repox Seniormester
11. februar 2014 - 08:20 #1
Det er fordi du kloner et identisk element med de samme attributter.
Så når du anvender jQuerys selector, spørger du efter klassenavnet - og du har ved første klik altså to elementer med de samme klassenavne.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2014 - 10:19 #2
Du kan eksempelvis benytte first() til kun at fange den første.
Avatar billede dk-coders Nybegynder
11. februar 2014 - 17:24 #3
Hvordan kunne koden se ud med first() ?
Avatar billede dk-coders Nybegynder
11. februar 2014 - 17:27 #4
Rettede koden til:

        $(document).ready(function() {

            $('.button').click(function() {

                $('.box:first').clone().insertAfter('.box:first');

            });

Tak for hjælpen. Læg et svar :-)
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2014 - 21:24 #5
Det eller $('.box').first()
Avatar billede dk-coders Nybegynder
11. februar 2014 - 23:36 #6
Kunne ikke umiddelbart få din kode til at virke. Kan du lave et komplet kode-eksempel?
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2014 - 09:06 #7
om du gør det ene eller det andet gør ikke den store forskel - det eneste jeg måske ville lave om i forhold til din kode er dette;

$('.box:first').clone().insertAfter('.box:last');
Avatar billede dk-coders Nybegynder
12. februar 2014 - 10:00 #8
Den havde jeg luret lidt på. Tak :-)