Avatar billede knudo Nybegynder
10. februar 2014 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

hent elementer fra ass. array

Hej. Jeg har hentet et script, der henter data ud fra CVR registret. Jeg får følgende leveret på siden:
Array ( [vat] => 13349835 [name] => ANDERS VENDELBO RAHBÆK [address] => Frølundvej 83 [zipcode] => 7400 [city] => Herning [protected] => [phone] => 97119992 [fax] => 97209992 [startdate] => 01/01 - 1988 [industrycode] => 14620 [industrydesc] => Produktion af slagtesvin [companycode] => 10 [companydesc] => Enkeltmandsvirksomhed [employees] => 2 - 4 [owners] => Array ( [0] => Anders Vendelbo Bay Rahbek ) [t] => 100 [version] => 3 )

Men jeg skal kun bruge navn, adresse og postnummer. Hvordan kan jeg trække dette ud så det står pænt. Og klan jeg lave variabler af disse data, så jeg kan lægge dem ind i databasen, så jeg ikke skal trække dem ud fra CVR?
Mange tak for hjælp
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2014 - 14:20 #1
Hvis vi siger du har:

$data = "ALT DATA I DIN FØRSTE POST";

Så burde du kunne bruge:

$navn = $data['name'];
$adresse = $data['address'];
$postnummer = $data['zipcode'];
$by = $data['city'];
Avatar billede knudo Nybegynder
10. februar 2014 - 15:49 #2
altså, arrayet kommer ud via denne linje:
print_r( cvrapi ($vat, 'dk') )

så den må jo være et array.
Så prøver jeg følgende:
$godningsarray =print_r( cvrapi ($vat, 'dk') );

echo $godningsarray['name']['address'];

men den spytter det hele ud alligevel...
Hvad gør jeg galt?
http://www.sickpigs.dk/krydssnydere/krydssnydere2.php
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2014 - 15:53 #3
Prøv følgende:

$godningsarray = cvrapi($vat, 'dk');

echo $godningsarray['name'];
echo '<br />';
echo $godningsarray['address'];
Avatar billede knudo Nybegynder
10. februar 2014 - 16:11 #4
Ja. Og jeg fik samme tanke, men kunne ikke få det til at fungere. Men dit script virkede bare.
Vi takker mange gange. Du er genial. Intet mindre!
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2014 - 16:19 #5
Svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. februar 2014 - 16:39 #6
Tak for point.