Avatar billede tobias_media-now_dk Nybegynder
07. februar 2014 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CSS + IE11 problem med kalender tabel

Hejsa!

Jeg har oprettet et wordpress site med en kalenderfunktion her:
http://brondbystrand.brugbarhed.dk/wordpress/?month=jan&yr=2014

Min udfordring er at de dage hvor der er arrangementer bliver dobbelt så høje i nogle tilfælde og tilsyneladende kun i Internet Explorer. Jeg kører den nyeste version.

Mit gæt er det er et css problem men jeg har ikke været i stand til at identificere dette, så enhver hjælp vil være påskønnet.

Mvh. Tobias
07. februar 2014 - 17:15 #1
Ja, det er et mysterie.  Jeg får også dobbelt højde på dage med aktivitet i IE, men igen problemer i FireFox og Safari.  Det jeg har set i IE er, at selve datoen med aktivitet er ikke højere end andre datoer, men den sidder en lijne lavere.  Jeg ses, at hver kalenderdag er en <td> der rummer en <span>.  For normale dage sidder datoens talværdi direkte i denne span.  For dage med aktivitet rummer denne <span> endnu en <span> med klasse 'calnk', og denne anden <span> rummer en <div> med dato og links til aktiviteterne.  Det er denne <span> med <span> med <div> der sidder en linje lavere.  Alt det har du naturligvis check på.  Spørgsmålet er så naturligvis hvad det er IE fortolker anderledes end de andre browsere.  Er kalenderfunktionen en extension du har installeret eller en standard wordpress module?  (I så fald må der vel være andre der har oplevet det samme.)  Eller er det noget du selv har bygget?  Så er det vel at gå igang med at tilpasse koden trin for trin til noget ændre sig.  For datoer med aktiviteter har du tre <spans> indeni hinanden af hvilke kun den med class calnk synes at være nødvendig.  Og <div>'en kunne vel også skippes.
Avatar billede tobias_media-now_dk Nybegynder
11. februar 2014 - 14:01 #2
Hej Christian

Tak for din kommentar. Det er et ældre plugin jeg har tilpasset.

Umiddelbart ser jeg ikke anden udvej end at prøve og refaktorere HTML-en og se om den bliver mere spiselig for IE11.

Mvh. Tobias
11. februar 2014 - 15:04 #3
Held og lykke.  (Lukker du spørgsmålet ved at acceptere dit eget svar?)