Avatar billede MrMagoo Nybegynder
05. februar 2014 - 09:53 Der er 9 kommentarer

Checkbox husker værdi efter postback

Hey eksperter

Jeg har en usercontrol med en masse varer hvori man kan sætte flueben i en checkbox. Jeg benytter en repeater. Man kan også vælge andre varer fra en dropbox og gør man det husker programmet de flueben man satte i sidste skærmbillede.

Er der en workaround man kan bruge?

Mange tak.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2014 - 11:35 #1
hvad er problemet?
Avatar billede MrMagoo Nybegynder
05. februar 2014 - 12:22 #2
problemet er følgende:

Man kan sætte flueben i en checkbox

Systemet gemmer de varer der er sat flueben ud for og indikerer på varen er der er sat flueben ud for den

nå man så vælger en anden kategori af varer husker systemet hvilke checkbokse (controls) der var sat flueben i og viser det på alle varer...

Den husker controlens viewstate og det skal den ikke.

giver det mening?
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2014 - 19:20 #3
enableviewstate="false"?
Avatar billede MrMagoo Nybegynder
06. februar 2014 - 09:12 #4
Den har jeg forsøgt både på repeater og på checkbox niveau. Jeg har så senere læst at textbox, checbox og radiobutton er imune for viewstate...
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2014 - 10:21 #5
Husker den de specifikt valgte items eller de samme rækker?

Hvis du ved hvornår du skal og ikke skal gemme state kan du på en itembound-event eller lignende benytte findcontrol og så sætte checked til false.
Avatar billede MrMagoo Nybegynder
11. februar 2014 - 08:29 #6
Når man første gang går ind på siden lyser de checkbokse der i databasen står til checked.

Når jeg laver et postback og viser andre produkter lyser de samme checkbokse som i foregående skærmbillede. Altså mere fordi de var valgt i sidste skærmbillede end at de i databasen reelt er sat til checked.

Jeg kan godt sætte dem til unchecked vha script men så forsvinder de der i databasen står til checked også...
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2014 - 15:37 #7
Som det første så sikre dig at du tildeler dine checkboxe unikke ID'er.
Avatar billede MrMagoo Nybegynder
18. februar 2014 - 10:58 #8
De hedder alle favorit...de ligger i en repeater så mener ikke det er nødvendigt at ændre id?

Er det ikke korrekt?
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2014 - 08:52 #9
Det er id der er afgørende for at værdierne sættes ud fra viewstaten og når du ikke giver dem unikt id vil id svare til at være et rækkenummer - så hvis der i forbindelse med en repeater skulle findes en bug omkring checkboxe (ikke at jeg selv har oplevet eller hørt om det burde det løse det.

Men hvis du kan strikke et eksempel hvor fejlen opstår sammen med en dummy datasource, altså fx bare en List<> du selv udfylder i koden, og sender til mig som en VS-solution vil jeg gerne prøve at kigge på det.