Avatar billede Jureco Novice
04. februar 2014 - 07:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

knapper i html, php...

Hej derude.

1. Jeg skal have sendt et varenummer mellem 2 php filer ved at trykke på en knap. Jeg vil gerne bruge post/html metoden, sådan helt basis....

2. Spørgsmål kan jeg style min knap, via CSS. Kom gerne med eksempel

3. Hvis min knap nu er et billede, hvordan ser koden så ud?

Hvad er den umiddelbare forskel på post og get metoden...?

Martin
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2014 - 08:14 #1
2:
.button {
  color: red;
}

3:
<input type="image" src="knap.jpg">

Forskellen på post og get er primært hvordan og hvor meget data der kan overføres. Protokollens specifikationer kan gå mere i detaljer.
Avatar billede Jureco Novice
04. februar 2014 - 08:59 #2
Er 2. Html eller Java... Hvis Java, hvad hedder det så i html...

Og spørgsmål 1, hvordan overes en værdi mellem 2php filer, ved at trykke på en knap er forsat åben...Gerne i html form post metoden...
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2014 - 09:02 #3
2. Du mener nok JavaScript og ikke Java. Men svaret er at det er CSS.

Jeg så ikke et spørgsmål i nummer 1.
Men du kan overføre data mellem to PHP sider ved tryk på en knap ved at bruge POST eller GET:
<form method="POST" action="side2.php">
<input type="text" name="data">
<input type="submit" name="send" value="Send">
</form>

Og på side2.php
<?php echo $_POST['data']; ?>
Avatar billede Jureco Novice
04. februar 2014 - 09:33 #4
Jeg har åbenbart lidt problemer med at udtrykke mig, så i forstår mig...

En bruger opretter en profil, profilen får et id nummer. Id nummeret følger brugeren igennem hele processen og hver gang der skiftes side, overføres id nummeret til en nye side. Hvordan laves sådan noget...

Html og php er super nyt for mig. Har set en del af nemprogrammering.DK s videoer, hvor de præsentere post form metoden, men syntes forsat det er svært...
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2014 - 09:39 #5
For at bibeholde en værdi mellem flere sider, skal du bruge sessions:
http://err0r.dk/artikler/vis/sessions_for_begyndere
Avatar billede Jureco Novice
04. februar 2014 - 10:08 #6
Tak for hjælpen...
Avatar billede repox Seniormester
04. februar 2014 - 10:10 #7
Jeg antager at det var en fejl du tog pointene selv, eftersom du takkede for hjælpen, så jeg korrigerer lige.
Avatar billede Jureco Novice
04. februar 2014 - 10:17 #8
Jeg kan ikke finde ud af det med de der point, så det var rart at du ville hjælpe mig... tak skal du have