Avatar billede thecannmann Praktikant
03. februar 2014 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Open source-program til at vise og indtaste produktionssedler

Hej,

jeg vil høre om nogle open source-programmer kan klare at arbejde med produktionssedler.

Eksempel: Virksomheden producerer en række produkter hver dag. En person skriver dette ind under den given dag. Navn på produktet er allerede givet. Kun antal skal ind. En fra salgspersonalet vil senere, når butikken lukker, indtaste det resterende.

Dette skal bl.a. kunne bruges til at vise spild, difference, ny produktion næste dag, osv.

Er dette muligt i nogle af de open source-programmer, som ligger derude - eller skal man selv til at programmere dette? :)
Avatar billede kurtba Ekspert
03. februar 2014 - 23:29 #1
Umiddelbart lyder det som om, at det er noget i kan klare med et regneark, og så kunne det der følger med Libre Office nok bruges.
Det er open source.

Kurt
Avatar billede thecannmann Praktikant
04. februar 2014 - 08:33 #2
Hej Kurt,

Det ser rigtig fint ud, men kan jeg få programmet til at snakke sammen med f.eks. Magento, PHP-fusion eller lignende? Og kan jeg få det til blive vist på en skærm, på en eller anden måde? :)
Avatar billede kurtba Ekspert
04. februar 2014 - 22:02 #3
Det aner jeg intet om, idet jeg hverken kender Magento eller PHP fusion.
Jeg læste det  som et program, hvor der bare skulle tastes ind. Der stod ikke noget om krav til import osv.
Umiddelbart vil jeg tro, at hvis de nævnte programmer kan eksportere data som .txt eller .csv filer, så vil de kunne importeres i regneark.

Kurt
Avatar billede thecannmann Praktikant
05. februar 2014 - 08:45 #4
Hm, jeg må ligge hovedet lidt i blød :P

Det er fordi, det der er meningen er, at programmet skal køre automatisk. Selvfølgelig ikke indtastningen, men næste dag, når produktionschefen møder ind, så skal han kunne se tidligere produktion, solgte varer og foreslag til ny produktion :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
12. februar 2014 - 08:31 #5
Hej Kurt,

Kan du ikke smide et svar inden for en uge? Så får du bare point, så jeg kan få den lukket :)
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 23:52 #6
Luk du bare uden at give point. Det er fair nok.
Avatar billede thecannmann Praktikant
13. februar 2014 - 13:31 #7
Og tusind tak for hjælpen :)