Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. februar 2014 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Autocomplete PHP, MySQL, Jquery UI

Jeg prøver at indsætte dette stykke kode på min hjemmeside :
www.the-exterminator.dk/TestFolder/test/
Det der er meningen med det, er at når man i GAME: Søgeboxen skriver fx. Guitar så kommer alle spil frem med "Guitar", det virker osse. Men planen er så når man trykker på det spil man gerne vil se, så skal den åbne "vis.php" siden, ligesom hvis man trykker på et spil i oversigten.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, skulle det være dette her stykke der skal rettes i index.php filen:
    //autocomplete
    $(".auto").autocomplete({
        source: "search.php",
        minLength: 1
    });

Jeg ved bare ikke til hvad og hvordan.
Håber der er en der kan hjælpe.
På forhånd mange tak for din/jeres tid.

index.php :
<!doctype html>
<html>
<head>
  <title>Spil</title>
  <link rel="stylesheet" href="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jqueryui/1.10.1/themes/base/minified/jquery-ui.min.css" type="text/css" />
</head>
<body>

    <form action='vis.php' method='post'>
        <p><label>Game:</label><input type='text' name='title' value='' class='auto'></p>
    </form>

<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-1.9.1.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/ui/1.10.1/jquery-ui.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(function() {

    //autocomplete
    $(".auto").autocomplete({
        source: "search.php",
        minLength: 1
    });

</script>
</body>
</html>

Search.php:
<?php
define('DB_SERVER', ' ');
define('DB_USER', ' ');
define('DB_PASSWORD', ' ');
define('DB_NAME', ' ');

if (isset($_GET['term'])){
    $return_arr = array();

    try {
        $conn = new PDO("mysql:host=".DB_SERVER.";port=3306;dbname=".DB_NAME, DB_USER, DB_PASSWORD);
        $conn->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);

        $stmt = $conn->prepare('SELECT title FROM gameinfo WHERE title LIKE :term');
        $stmt->execute(array('term' => '%'.$_GET['term'].'%'));

        while($row = $stmt->fetch()) {
            $return_arr[] =  $row['title'];
        }

    } catch(PDOException $e) {
        echo 'ERROR: ' . $e->getMessage();
    }

    /* Toss back results as json encoded array. */
    echo json_encode($return_arr);
}

?>
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 14:31 #1
Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt, prøv at gå ind på siden, på en anden computer, med den nyeste version af firefox, og se om den gør det samme eller om det bare er mig der ikke kan se problemet.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. februar 2014 - 14:35 #2
madsHaupt >>
Jeg har både explore og firefox, og fejlen er den samme i begge :(

Det der er galt er, at når man vælger et spil den finder i GAME : SøgeBoxen, når man så trykker på det spil den finder, skal den åbne spillet i "vis.php"
Ligesom den gør når du trykker på en af spilne i oversigten for at komme ind til oplysningerne på spille.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 17:42 #3
Det første hvor der står "Game" og så en søge boks, den søger slet ikke, er det det der er problemet?.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. februar 2014 - 19:59 #4
MadsHaupt > Den søger fint her, mit problem er bare at når man trykker på et spil, så viser den ikke spillet i min vis.php fil, lgesom når du trykker på et spil i oversigten
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
03. februar 2014 - 20:00 #5
MadsHaupt > der kommer først noget frem i søgeboxen, når du har skrevet 3 bokstaver, fx. Gui
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
06. februar 2014 - 11:58 #6
Er det det der er problemet at der først kommer noget frem i søgeboxen, når du har skrevet 3 bokstaver, fx. Gui?.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
06. februar 2014 - 13:49 #7
Ikke løst, men droppet.