Avatar billede pcr Nybegynder
02. februar 2014 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Philips TV 32 pfl 5008t finder ikke digitale kanaler

Jeg har nu bøvlet i 14 dage og prøvet alt mellem himmel og jord. Bilka hvor jeg har købt fjernsynet mener ikke at kunne hjælpe mere uden at sende en tekniker der måske vil koste en formue og udbyderen God tone ser det som usandsynligt at der er noget i vejen med signalet.
Jeg har installeret det som dvb-c, netværksfrekvens 474.00, netværks id 00048, men tv-et finder kun 20 analoge kanaler.
Jeg har prøvet at installere det både som tysk og svensk, men stadig samme resultat. Jeg har prøvet at lukke for analog søgning, men så finder det slet ingen ting. Jeg har opdateret firmwaren og jeg har brugt hf-tætte stik.
Jeg giver max point til den der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
02. februar 2014 - 19:01 #1
Netværksid samt frekvens er udbyder afhængig. Så må formode du har oplysningerne fra udbyderen af dit kabel tv?
Hvad med bit rate? Kan den ikke tastes manuelt?

Men tidligere skulle LG tv sættes til Sverige, og Samsung skulle sættes til Finland. Så med et Philips ville jeg da lige prøve Finland og så i øvrigt lige se om ikke også der skal en bit rate ind.
mvh Johnny
Avatar billede pcr Nybegynder
02. februar 2014 - 21:05 #2
Ja, jeg har tallene fra udbyderen. Han skriver godt nok startfrekvens 474000, men philips har kun den mulighed at taste netværksfrekvens 3 cifre og 2 decimaler, så jeg mener 474.00 må være det. Hvis bitrate er det sammme som symbol rate, er den 6875 som jeg også har tastet. Der er noget det hedder qam, men der er ingen steder det kan tastes. Men jeg vil prøve med Finland :-)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
02. februar 2014 - 21:47 #3
Symbolrate og bitrate er det samme. Qam vil typisk være 64 på den frekvens der angives som startfrekvens. TV'et vil så på den frekvens få oplysninger om hvad Qam frekvensen er og hvilke digitale kanaler der ligger på hvilke frekvenser. Men prøv evt. at sætte startfrekvensen lavere. 200 MHz. f.eks. så kunne det være den fandt noget?
I gamle dage søgte et tv hele kanalbåndet igennem og lagrede de fundne kanaler, men på DIGItal tv, er det anderledes. Her er en slags kartotekskort hos udbyderen, som indeholder info om udbydernavn, kodning, frekvenser m.m. Bla derfor tager det på nogle tv under et min. at lave en totalkanalsøgning, da den kun tager info fra "kartotekskortet".
Avatar billede pcr Nybegynder
03. februar 2014 - 17:23 #4
Hej Johnny. Det løste ikke problemet. Jeg har nu prøvet at kontakte Philips support, som kunne hjælpe mig med at finde ud af, at signalet var for svagt. Jeg har derefter kontaktet signaludbyderen for at få gået installationen efter.
Du får tak og pointene fordi du prøvede at hjælpe mig.
Mvh
Peter
Avatar billede pcr Nybegynder
03. februar 2014 - 17:24 #5
Du skal bare lige skrive et svar som jeg kan acceptere
Avatar billede johnnylassen Seniormester
03. februar 2014 - 19:22 #6
Så gerne...
Og fint du fandt årsagen.