Avatar billede Bodycare Nybegynder
01. februar 2014 - 18:22 Der er 9 kommentarer

Wifi extender og Powerline adapters?

Hey eksperter! Jeg har lige fået nyt bredbånd hos TDC. Problemet er at Routeren skal stå tæt på brebåndsboksen. Det gør det fuldstændigt umuligt for mig at spille fordi jeg lagger så meget når jeg spiller!  Jeg tænkte på at få et lan kabel men så skulle det være 35 meter langt og gå i gennem flere forskellige værelser. Jeg vil gerne have en powerlineadapter problemet er at det ikke er den samme sikring som går til computeren som det er ved bredbåndsboksen. Jeg tænkte på og få en wifi extender men ville det fungere?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. februar 2014 - 18:35 #1
jeg tror ikke du finder nogen der kan love dig, at en WiFi extender afhjælper lige netop dit problem ...

det eneste vi kan sige er; "Ja det gør rækkevidden bedre
men om det passer i dit miljø og gør det godt nok er umuligt for os og sige"

med det i mente, få trukket et kabel enten via "gør det selv" eller håndværker ...

de penge du bruger på wifi extender er spild og vil i BEDSTE tilfælde give dig en ½ løsning ...
specielt når vi snakker 35 meter ...

i trådløst sammenhæng er alt over 10-20 meter et problem ...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2014 - 18:56 #2
er der mulighed for at køre kabel fra router til loft, og så ned ved værelse?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. februar 2014 - 19:16 #3
Kabel er mest optimale, men mest fordi du vil game på det og dertil kommer det at du skal ha en god router ligesåvel som en god extender og det koster og nok er jeg selv glad for mit wifi, men det har så os kostet mig ca 1700 ialt.. Du kan dog nok gøre det til 1000 kr, men vil stadig blive påvirket i gaming.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2014 - 20:44 #4
Hvorfor skal routeren stå tæt på bredbåndsboksen?

Hvor langt er der i luftlinje (dvs. gennem vægge, osv.)mellem routeren og din computer? Og hvilket materiale er de vægge lavet af?

Og herunder er så et forslag for de fingernemme. Prøv mere søgning på Google med ordene wifi reflector  :-)

http://www.binarywolf.com/249/diy-parabolic-reflector.htm
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2014 - 08:02 #5
Avatar billede Bodycare Nybegynder
01. marts 2014 - 20:58 #6
Det var noget med TDC jeg ved bare at den router vi har fået af og fra TDC skal stå ved siden af bredbåndsboksen det er nok længden på ledningen eller noget lign.
Avatar billede Bodycare Nybegynder
01. marts 2014 - 21:07 #7
Det jeg mener med sikringerne er at til stuen har vi en sikring 1 (kalder vi den bare) og i stuen er routeren også fordi den skal stå tæt på bredbåndsboksen og kontoret er i den ande ende af huset og får strøm fra sikring 2. Det er derfor jeg ikke tror powerline eller lign ville du' når det er to forskellige slags sikringer.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2014 - 21:15 #8
det har ikke noget med sikringerne at gøre da du har samme måler og der vil de virke

m.v.h
Avatar billede Bodycare Nybegynder
09. marts 2014 - 19:35 #9
Det er jo mere det med at 850+ kr er ikke små penge og det ville jo være noget andet hvis man kunne tilbagesende pengene men siden den er drevet online ville det være et problem.