Avatar billede mellin81 Nybegynder
01. februar 2014 - 16:55 Der er 2 kommentarer

(RFBD) ??? Billigteknik.dk

Nogen her der kan hjælpe med at SKÆRE HELT UD I PAP hvad refurbished indbære, ved køb af bærbar...andet end at den obligatoriske garantiperiode åbenbart frafalder /reduceres til 6 mdr. Og noget med noget der er gået i stykker og eller brugt og lavet igen

-så langt har jeg forstået, men mangler stadigvæk noget mere inside i dette emne

-nogen der kan hjælp??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 08:53 #2
Enig i #1
Oversat til dansk betyder det "renoveret" "genskabt" eller "genopfrisket" (sakset herfra  http://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/sproget-jyllands-postens-sprogklumme/refurbished-eller )
At købe ting der er refubished betyder en del for den pris man skal betale for det. Man slipper som regel en del lavere. Der er så brugt lidt tid på at tjekke varen for fejl og klargøre den til ny salg. For en bærbar pc kan det være en lettere rengøring af computeren, samt at gendanne den til fabriksindstillinger.Dette tjek gør så også, at de vil give den 6 måneders garanti der beskrives. Har man mulighed for at se varerne,skulle man kunne gøre et rigtigt godt køb, hvis man ikke tør købe en brugt pc hos en privat.