Avatar billede websitenewbie Nybegynder
28. januar 2014 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

imagemagick og typo3

jeg sider pt og arbejder på en hjemmeside i typo3 og er rent ind i problemer med imagemagick.
dette er hvad typo3 siden skriver:
No ImageMagick installation available

It seems that there is no adequate ImageMagick installation available at the checked locations (/bin, /opt/local/bin/, /sbin, /usr/X11R6/bin/, /usr/bin, /usr/bin/, /usr/local/bin/, /usr/local/bin/convert, /usr/sbin, \usr/local/bin/)
An 'adequate' installation for requires 'convert', 'combine'/'composite' and 'identify' to be available
det mærklige er at jeg sammen med en supporter fra det sted jeg får hosted hjemmesiden har fundet ud af at imagemagick virker på siden og hvis jeg bare kalder den gennem php virker den også.
Så mit spørgsmål er hvad pokker der kan være galt med typo3
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. januar 2014 - 09:27 #1
Prøv at opret en side: info.php

og smid følgende i den:

<?php
phpinfo();

Så kan du se om imagemagick er tilstede eller ej.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. januar 2014 - 09:28 #2
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2014 - 14:55 #3
Takker for point.