Avatar billede Baarup Nybegynder
24. januar 2014 - 01:50 Der er 4 kommentarer

Problemer med tilpasning af div højde

Jeg har brug for hjælp til lidt css, det er garenteret simpelt.

Jeg har en div id "content" hvori jeg har en "venstre", "indhold" og en "right", hvor jeg ikke kan få dem til at udvide sig til hele content højde og flukte med min footer.

hvis min "indhold" udvider sig, så følger "venstre" og "right" ikke med, så min "content" bliver blottet, hvor den gerne skulle blive dækket helt af de tre andre div'er.

Min CSS kode er således:

#content{
    width:960px;
    background:#F00;
    position:relative;
    display:table-cell;
    float:left;
}

#venstre{
    width:150px;
    height:100%;
    min-height:500px;
    border:#FF0;
    background-color:#441F20;
    float:left;
}

#indhold{
    margin:0 auto;
    width:640px;
    background-color:#CDC694;
    float:left;
    position:relative;
    text-align:center;
    padding:10px;
    height:auto;
}

#right{
    width:150px;
    height:auto;
    min-height:490px;
    border:#FF0;
    background-color:#441F20;
    float:left;
    padding-top:10px;
}

#fod{
    width:960px;
    height:20px;
    background:#610D0D;
    color:#FFF;
    text-align:center;
    border-bottom-left-radius:10px;
    border-bottom-right-radius:10px;
    clear:both;
}

Håber at I kan hjælpe, på forhånd tak
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 07:09 #1
Det kan umiddelbart ikke lade sig gøre i gammel CSS. I CSS3 er der nu et trick til det - display: flex. Men husk at CSS3 endnu ikke er understøttet af alle browsere der bliver brugt, så det er ikke altid smart.

Før det var man nødt til at bruge forskellige tricks til det, hvoraf ingen løste problemet ordentligt.
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 07:10 #2
Dvs. før kunne det lade sig gøre perfekt ved at bruge tables til det - eller display: table; - det er bare en ting de fleste gerne vil holde sig fra.
Avatar billede Baarup Nybegynder
24. januar 2014 - 10:10 #3
Smid et svar :)
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 21:13 #4
S'gerne.