Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 16:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

JavaScript bliver blokeret af Java 1.7.0

Nogle JavaScript virker og andre ikke, hvorfor?
Det er efter opgradering til Java 1.7.0, at det blokerer.

Java Console
Når jeg åbner Java får jeg denne meddelse: "Error. Click for details"
Her er så detaljerne:

Java Plug-in 10.45.2.18
Using JRE version 1.7.0_45-b18 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\User\Poul Erik B. Madsen
----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
o:  trigger logging
q:  hide console
r:  reload policy configuration
s:  dump system and deployment properties
t:  dump thread list
v:  dump thread stack
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------
Det siger mig ikke en pind - hvad gør jeg?
Jeg har Windows 8.1

Mit SCHRIPT der ikke virker ser således ud:

<SCRIPT type=text/javascript>
if (!document.layers) document.write('<div id="bonusGr" style="position:absolute">')
</SCRIPT>
      <LAYER id=bonusGr><IFRAME height=592 marginHeight=0
      src="C:\A_home\menu\SlidesJS_files\skrue.htm" frameBorder=0 width=504 marginWidth=0
      scrolling=no></IFRAME><BR><BR></LAYER>

Kan I hjælpe mig?

På samme side som ovennævnte er der et andet SCRIPT som virker.

<SCRIPT type=text/javascript>
if (!document.layers) document.write('<div id="bonusGr" style="position:left">')
</SCRIPT>
      <LAYER id=bonusGr><IFRAME height=600 marginHeight=0
      src="C:/A_home/menu/hovedMenu.htm" frameBorder=0 width=110 marginWidth=0
      scrolling=no></IFRAME><BR><BR></LAYER>

Det hele virkede fint med Java 1.5.0

Er der nogen der ved hvor fejlen er?
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2014 - 16:59 #1
Java har ikke det mindste med Javascript at gøre. Din version af Java kan simpelthen ikke have nogen indflydelse på afvikling af Javascript.

Der er heller ikke nogen fejlbesked i det du skriver. Hvad er fejlen egentlig? Hvad skulle den gøre?
Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 17:57 #2
Til viperine

Hvorfor skete det så da min Java blev opdateret 1.5.0 til 1.7.0 og Windows XP til Windows 8.1?

Som jeg skriver får jeg fejlmelding på første og ikke på det andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2014 - 17:58 #3
Java og JavaScript kan kalde hinanden. Og det er faktisk et af de omraader hvor Oracle har strammet op paa sikkerheden.

Men der er ikke noget Java overhovedet i ovenstaaende, saa det er naeppe tilfaeldet her.
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2014 - 18:09 #4
Hvilken fejlmelding får du på det første?
Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 18:59 #5
Java Console
Når jeg åbner Java får jeg denne meddelse:

"Error. Click for details"

Her er så detaljerne:

Java Plug-in 10.45.2.18
Using JRE version 1.7.0_45-b18 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\User\Poul Erik B. Madsen
----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
o:  trigger logging
q:  hide console
r:  reload policy configuration
s:  dump system and deployment properties
t:  dump thread list
v:  dump thread stack
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------
Det siger mig ikke en pind - hvad gør jeg?
Jeg har Windows 8.1

Som du kan se ligger filen på min hjemmeside på Drev C:/
Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 19:06 #6
Til arne_v

Det er nok et sikkerheds problem, for da jeg satte sikkerhedsniveauet til MEDIUM i Java Control Panel, var der flere SLIDESHOWS der virkede!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2014 - 19:08 #7
Saa de slideshows laves med en Java applet?
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2014 - 19:19 #8
Der er bare ikke noget i det du skriver der, der er detaljer om fejlen, PEBM. Det er kun en liste over knapper du kan bruge i fejlkonsollen. Ikke en eneste fejl.
Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 20:39 #9
Jeg ved ikke hvad det kaldes, men du kan jo se eks.

<SCRIPT type=text/javascript>
if (!document.layers) document.write('<div id="bonusGr" style="position:absolute">')
</SCRIPT>
      <LAYER id=bonusGr><IFRAME height=592 marginHeight=0
      src="C:\A_home\menu\SlidesJS_files\skrue.htm" frameBorder=0 width=504 marginWidth=0
      scrolling=no></IFRAME><BR><BR></LAYER>

Det hele virker fint med Java 1.5.0, på min gamle PC med Windows XP.
Derfra har jeg kopieret det hele over på min PC med Windows 8.1 og der virker det ikke. Om det skyldes Windows 8.1
eller Java er jo mit spørgsmål?
Jeg kan sende en ZIP-fil så du kan prøve.
Men hvordan sender man en Zippet fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2014 - 20:43 #10
Der er intet som helst Java i det der.

Et andet sted i filen eller i skrue.htm.

Det er applet eller object tags som bruges til Java (eller JNLP).
Avatar billede PEBM Praktikant
23. januar 2014 - 21:02 #11
Alle de fine ord hjælper ikke noget som helst, det får det jo ikke til at virke.
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 07:18 #12
Nej, men det er svært at få til at virke, når det ikke rigtig er til at hale ud af dig, om du har skjult noget Java derinde et sted, og hvad du egentlig forventer at det script gør.

Problemet er også, at dit script er ekstremt gammelt.
document.layers og <layer>-tagget var noget der blev brugt i Netscape Navigator, som ikke har eksisteret i 6 år og var forældet længe inden da. Det har aldrig været standard-kode. Ligeledes har der aldrig været noget noget der hedder position: left; Og så udskriver du en start <div> uden nogensinde at lukke den igen, så vidt vi kan se. Og document.write er også kraftigt rynket på næsen af i dag.

Hvad er det du forventer det skal gøre, og hvad gør det i stedet?
Avatar billede PEBM Praktikant
24. januar 2014 - 09:25 #13
Til viperine

Endelig fik jeg et svar på mine problemer!!
Jeg ved at scriptet er meget gammelt, men jeg troede ikke det betød noget.
Jeg håber det kan rettes til så det virker.

Når jeg aktiverer scriptet får jeg denne meddelelse fra JAVA:
--------------------------------------
Security Warning
Do you want to run this application?
ETC.
---------------------------------------
jeg klikker på run og får denne meddelelse:
-------------------------------
Meddelelse fra webside
Invalid folder (path) name!
Cannot find skrue/skrueconfig.txt
-------------------------------------
skrueconfig.txt er i mappen skrue

Scriptet har en frem og tilbage knap og stop og kør knap, og passer fint til min hjemmeside. Jeg kan ikke finde tilsvarende nyere slideshow på nettet.

Må jeg sende en zippet fil til dig på www.amunium.dk ?
så du muligvis kan få den til at virke, selv om den er gammel,det betyder meget for mig, da scriptet viser alle vores ejendele købt siden 1967.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2014 - 03:46 #14
skrue.htm har et applet tag og det er der tingene sker:

<applet archive="slide_show.jar"
        code=buddysoft.SlideShow.class
        width=500 height=592 mayScript>
<param name=configFile value="skrue/skrueconfig.txt">
</applet>

Har du proevet og angive en absolut sti i configFile value?
Avatar billede PEBM Praktikant
27. januar 2014 - 09:18 #15
Hej Arne
Ja det har jeg, men det hjælper intet.
<applet archive="slide_show.jar"
        code=buddysoft.SlideShow.class
        width=500 height=592 mayScript>
<param name=configFile value=A_home/menu/SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt">
</applet>

Så får jeg denne meddelelse fra webside:
Invalid folder (path) name

Cannot find A_home/menu SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt"

Min skrueconfig.txt ser sådan ud, kan det være der fejlen er?
---------------------------------------------------------------
# Panorama viewer configuration file.
# Changed applet colors. The images are not linked.

# Permissible values for the applet colors:
# Any HTML standard color from #000000 to #fffffff
# or black, white, gray, red, green, blue, cyan, magenta, orange

bgColor    = #28573c
buttonBG  = #28573c
buttonFG  = #777777
textColor  = black

img1.src  = Bahco.jpg
img1.delay = 1000
img1.dir  = sl
img1.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 01 )

img2.src  = Bits_sæt_100.jpg
img2.delay = 1000
img2.dir  = su
img2.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 02 )

img3.src  = Blandet.jpg
img3.delay = 1000
img3.dir  = sr
img3.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 03 )

img4.src  = Krydsnøgle.jpg
img4.delay = 1000
img4.dir  = sl
img4.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 04 )

img5.src  = Unbracosæt.jpg
img5.delay = 1000
img5.dir  = sd
img5.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 05 )

img6.src  = Unbracosæt2.jpg
img6.delay = 1000
img6.dir  = su
img6.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 06 )

img7.src  = Precision.jpg
img7.delay = 1000
img7.dir  = sl
img7.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 07 )

img8.src  = Precision2.jpg
img8.delay = 1000
img8.dir  = su
img8.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 08 )

img9.src  = Momentnøgle.jpg
img9.delay = 1000
img9.dir  = sr
img9.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 09 )

img10.src  = Topnøglesæt.jpg
img10.delay = 1000
img10.dir  = sl
img10.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 10 )

img11.src  = Skiftenøgler.jpg
img11.delay = 1000
img11.dir  = sd
img11.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 11 )

img12.src  = Ringnøgler.jpg
img12.delay = 1000
img12.dir  = su
img12.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 12 )

img13.src  = Ringnøgler2.jpg
img13.delay = 1000
img13.dir  = sr
img13.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 13 )

img14.src  = Polsøgere.jpg
img14.delay = 1000
img14.dir  = sl
img14.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 14 )

img15.src  = PolsøgermKabel.jpg
img15.delay = 1000
img15.dir  = sd
img15.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 15 )

img16.src  = MagnetSkrue.jpg
img16.delay = 1000
img16.dir  = su
img16.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 16 )

img17.src  = SkrueSæt.jpg
img17.delay = 1000
img17.dir  = sl
img17.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 17 )

img18.src  = Topnøgleset.jpg
img18.delay = 1000
img18.dir  = sd
img18.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 18 )

img19.src  = screwdrivers.jpg
img19.delay = 1000
img19.dir  = su
img19.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 19 )

img20.src  = Typer.jpg
img20.delay = 1000
img20.dir  = sr
img20.text1 = Cyporight © 2012 Poul Erik Boendorf Madsen, Denmark                ( 20 )
----------------------------------------------------------
Appletten er configureret på den gamle PC i DrevF og nu er den i DrevC, kan det betyde noget?
Tak fordi du svarer.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2014 - 14:47 #16
A_home/menu/SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt

er ikke an absolut sti.

Absolutte stier starter med drev: eller \ eller \\.
Avatar billede PEBM Praktikant
08. februar 2014 - 10:13 #17
Jeg har prøvet alle mulige stier.
C:\A_home\menu\SlidesJS_files\skrue.htm

Ved disse 4 stier får jeg meddelelsen:
Meddelelse fra webside
Configuration file Error!
java.net.MailformedURLException:unknown protocol:c

C:/A_home/menu/SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt
C:\A_home\menu\SlidesJS_files\Skrue\skrueconfig.txt
C://A_home/menu/SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt
C:\\A_home\menu\SlidesJS_files\Skrue\skrueconfig.txt

Ved disse 4 stier får jeg meddelelsen:

Så får jeg denne meddelelse fra webside:
Invalid folder (path) name
Cannot find A_home/menu SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt"

Skrue/skrueconfig.txt
Skrue\skrueconfig.txt
A_home/menu/SlidesJS_files/skrue/skrueconfig.txt
A_home\menu\SlidesJS_files\Skrue\skrueconfig.txt
Avatar billede PEBM Praktikant
26. februar 2014 - 10:41 #18
Der er åbenbart ingen der kan løse mit problem!!
Så jeg prøver på andre måder.