Avatar billede tobrukDk Novice
22. januar 2014 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synes godt om system - Facebook like php

Hej

Jeg er i gang med at prøve at lave næsten ligesom facebook like dog bare til privat site,

Jeg har prøvet frem og tilbage, og lige pt ser det sådan her: http://billedeupload.dk/?v=OEgs.png

koden ser sådan her;

if ($st = $this->mysqli->prepare('SELECT brugerid FROM wallLike WHERE getid = ? AND brugerid = ?')) {
                        $st->bind_param('ii', $getid, $brugerid);
                        $getid = $id;
                        $brugerid = $_SESSION["id"];
                        $st->execute();
                        $st->bind_result($brugerid);
                        while ($st->fetch()) {
                        ?>
                        <form action="#" method="post">
                            <input type="submit" name="likeNOT" value="Synes ikke godt om længere" id="likebutton">
                            <input type="hidden" name="like_idNOT" value="<?php echo $id; ?>" />
                        </form>
                        <?php
                        }
                        $st->close();
                    }
                    elseif ($st = $this->mysqli->prepare('SELECT brugerid FROM wallLike WHERE getid != ? AND brugerid != ?')) {
                        $st->bind_param('ii', $getid, $brugerid);
                        $getid = $id;
                        $brugerid = $_SESSION["id"];
                        $st->execute();
                        $st->bind_result($brugerid);
                        while ($st->fetch()) {
                        ?>
                        <form action="#" method="post">
                            <input type="submit" name="like" value="Synes godt om" id="likebutton">
                            <input type="hidden" name="like_id" value="<?php echo $id; ?>" />
                        </form>
                        <?php
                        }
                        $st->close();
                    }

Synes ikke godt om længere skal kun kom frem ved at jeg har synes godt om indholdet, men synes skal kun komme frem ved dem som jeg ikke har synes godt om.

problemet er: at "synes godt om" kommer ikke frem selvom man overhovedet ikke har synes godt om indholdet.

Håber du kan hjælp mig videre
Avatar billede tobrukDk Novice
22. januar 2014 - 18:21 #1
Lukker den igen. Har set fejlen
22. januar 2014 - 19:20 #2
Hvad var så løsningen?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2014 - 20:32 #3
Og hvorfor under Perl/CGI?