Avatar billede BTDK Nybegynder
20. januar 2014 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mail.aspx

Jeg har ingen kodeerfaring, men har lovet svigermor at undersøge en fejl i en mailformular på hendes hjemmeside. Nu har jeg kigget lidt rundt og fået adgang til filerne på ftp. Når man har udfyldt en kontakt/bestillingsformular og trykker send får man følgende fejlside: http://www.messelforlag.no/mail.aspx.

Line 16:                     "Sent by: " & Request.Form("NAVN") & "." & "<br />" & _
Line 17:                   "Email: " & Request.Form("EPOST") & "<br />"
Line 18:       For i = 0 to Request.Form.Count - 1
Line 19:          objKO.Body &= Request.Form.GetKey(i) & ": " & Request.Form.Get(i) & "<br />"
Line 20:          Next

mail.aspx ser således ud:
<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1" %>
<% @Import Namespace="System.Web.Mail" %>
<% @Import Namespace="System.IO" %>
<% @Import Namespace="System.Data" %>
<script runat="server">
    Sub Page_Load(sender As Object, e As EventArgs)
      Dim objKO as New MailMessage()
      Dim Container, theMessage
      objKO.To = "info@messelforlag.no"
      objKO.From = "30034587A@messelforlag.no"
      objKO.Headers.Add("Reply-To", Request.Form("EPOST"))
      objKO.BodyFormat = MailFormat.Html
      objKO.Priority = MailPriority.High
      objKO.Subject = "Bestilling fra Messelforlag.no"
      objKO.Body = "<style type='text/css'><!--body, p, td {font-size: 12px; font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;}--></style>" & _
                    "Sent by: " & Request.Form("NAVN") & "." & "<br />" & _
                  "Email: " & Request.Form("EPOST") & "<br />"
      For i = 0 to Request.Form.Count - 1
          objKO.Body &= Request.Form.GetKey(i) & ": " & Request.Form.Get(i) & "<br />"
        Next
      objKO.Body = objKO.Body &    "<br />NB: Totalsum er eks. porto."
      SmtpMail.SmtpServer = "sharedrelay.active24.com"
      If Request.Form("EPOST")="" Then
      Else SmtpMail.Send(objKO)
      End If
      Response.Redirect("bestilt.asp")
    End Sub
</script>

Er der en venlig sjæl, der kan se hvad der er galt og hvordan det evt. kan rettes? Mange tak for hjælpen.

Mvh
Brian
Avatar billede keysersoze Guru
20. januar 2014 - 23:01 #1
For i as Integer = 0 To Request.Form.Count - 1
Avatar billede BTDK Nybegynder
21. januar 2014 - 13:55 #2
Ok - tak for svar. Dvs. jeg erstatter denne kodelinie:

For i = 0 to Request.Form.Count - 1

med denne:

For i as Integer = 0 To Request.Form.Count - 1

??

Please bær over med min uvidenhed...

/Brian
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2014 - 18:00 #3
ja
Avatar billede BTDK Nybegynder
21. januar 2014 - 18:28 #4
TAK for hjælpen - det virker!
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2014 - 18:34 #5
kool - så husk at acceptere svaret.
Avatar billede BTDK Nybegynder
22. januar 2014 - 09:18 #6
tak