Avatar billede ej147 Nybegynder
18. januar 2014 - 07:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af PHP kode i en HTML div

Jeg har nedenstående PHP kode indlagt i en HTML div - og den vil jeg selvfølgelig meget gerne have vist på en pæn formateret måde, men aner ikke hvordan.
Håber hermed at der er en af jer, der kan komme med et eksempel på hvordan det kan gøres, så det kommer til at se pænt ud på en hjemmeside.

<div id="besoeg">
<form>
<?php
echo("Idag har der indtil videre været: ".$daghit);
echo("<br>");
echo("Og i dette måned: ".$maanedhit);
echo("<br>");
echo("For hele året: ".$aarhit);
echo ("<br>");
print ("Det bliver ialt: ".$ny_count);
?>
<br><h4>Tak for besøget!</h4>
</form>
</div>
18. januar 2014 - 12:28 #1
Jeg har ikke helt forstået præcist hvad problemet er.  Får du fat i de forventede værdier for $daghit, $maanedhit, o.s.v. og får du det formatteret og korrekt udskrevet, men vil du gerne have det formatterert på en anden og pænere måde?  I så fald hvordan ser det ud nu, og hvordan vil du gerne have det til at se ud?  Eller er problemet, at du ikke får de forventede værdier i  $daghit, $maanedhit, o.s.v.  I så fald kommer du nok til at vise den kode der henter værdierne fra databasen.
Avatar billede ej147 Nybegynder
18. januar 2014 - 15:58 #2
Jeg får fat i alle værdierne, de bliver udskrevet på siden og de står pænt på hver sin linje med lille skrift, ingen problemer der.
Men jeg aner ikke hvordan jeg f.eks får værdierne til at stå LIGE under hinanden og en anelse større i skrift.
Tag nu denne linje:
echo("Idag har der indtil videre været: ".$daghit);
Hvad nu hvis jeg ønsker der skal stå:
"Idag har der indtil videre været $daghit besøgende.
Jeg har prøvet at lægge php koden ind i en tabel under den div, der er der i forvejen, men så får jeg fejl.
Kan du følge mig?
Avatar billede ej147 Nybegynder
18. januar 2014 - 16:02 #3
Jeg har ingen problemer med html koder, når jeg vil lave et design til min hjemmeside, men render ind i problemer når jeg skal mixe php og html, så går det galt.
Se evt. min side www.zerious.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2014 - 17:39 #4
stoerrelse haandterer du vel med CSS

placering maa enten vaere table eller CSS
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2014 - 17:39 #5
om det er static HTML eller HTML outputtet fra PHP betyder ikke noget
Avatar billede ej147 Nybegynder
19. januar 2014 - 03:21 #6
arne_v:
Det blev table og css :-)
Smid venligt et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2014 - 03:27 #7
svar
Avatar billede ej147 Nybegynder
19. januar 2014 - 04:22 #8
Tak for det