Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
16. januar 2014 - 17:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vælg stilling, og få navnet samt mail udfyldt

Jeg arbejder med at oprette en brev-skabelon hvor der er felter til at skrive modtagerens navn osv. og det virker fint nok.

I bunden af brevet vil jeg gerne have en drop down boks hvor man kan vælge "Formand", "Næstformand", "Kassere" osv.

Når man vælger "Formand" så skal feltet lige op over udfyldes med det tilhørende navn. I brevhovedet skal afsenderen ligeledes rettes samemen med e-mail.

Skal man ud i XML eller hvordan går man det?

Alle i bestyrelsen skal have en skabelon med tilhørende "data fil" hvis det er nødvendigt.

Vi kan sige at formanden hedder Bo ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
16. januar 2014 - 17:41 #1
Det kan gøres i VBA
Skriver hvert bestyrelsesmedlem deres egen korrespondance ? Hvis ja så kan  det ske automatisk via deres brugernavn
I modsat fald kan en userform anvendes vil det/de nødvendige valg
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
16. januar 2014 - 20:07 #2
De skriver selv deres breve.

Jeg kender ikke deres "brugernavn" på de pc'ere som dokumentet kommer til at ligge på. De står rundt om i landet.

Det er ikke en lokal forening.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. januar 2014 - 22:56 #3
Ok - det kan også gøres én gang pr. bestyrelsesmedlem. og så huskes i "systemet".
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
17. januar 2014 - 13:00 #4
Hej #3

Jeg har sendt dig min skabelon, så du tydeligt kan se hvad jeg mener.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. januar 2014 - 13:56 #5
Hvor er skabelonen lagret - hos den enkelte bruger eller på en server?
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
17. januar 2014 - 14:15 #6
Hos den enkelte bruger.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. januar 2014 - 14:31 #7
Ok - så er det jo oplagt at muliggøre en individuel tilpasning.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. januar 2014 - 15:02 #8
Vedr. email-adresse:

Indsæt bogmærke og udfyld dette via VBA:

..
indsætbogmærke "email","xx@mail.dk"
..

Private Sub indsætBogmærke(bm, tekst)
        ActiveDocument.Bookmarks(bm).Select
        Selection.TypeText Text:=tekst
End Sub
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
18. januar 2014 - 22:54 #9
Jeg har skrevet lidt med #8

Det ser ud til at være nemmest at lave tre-fem separate skabeloner til de enkelte medlemmer af bestyrelsen.

Jeg ville jo gerne have set hvordan det rent teknisk kunne gøres i word, men det må blive en anden god gang.

Hvis ikke andre byder ind med en løsning, så falder point af til "8 for den detalje, selvom den ikke kan bruges til meget nå hver person får sin egen skabelon, med fast tekst.
Fortsat god weekend.

Vh Jesper
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
31. januar 2014 - 11:52 #10
Hej Supertext #8

Vil du smide et svar, så vi kan lukke sagen, tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. januar 2014 - 11:58 #11
Hej Jesper

Det er hermed gjort ..