Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
14. januar 2014 - 17:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flash virker i IE 9 men ikke i IE 10 og 11

På en næsten helt ny HP Pavilion G7 bærbar virker flash fint når maskinen er genetableret med IE 9, men når den har hentet opdateringer fra Windows deriblandt IE 10 og senere IE 11 vil Flash ikke køre. Jeg har naturligvis prøvet alt med at afinstallere, geninstallere Flash. Og ja det er aktiveret i "administrer tilføjelsesprogrammer". Jeg har rodet med maskinen i 4 dage så jeg håber en her kan komme med et brugbart svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2014 - 23:35 #1
Taler vi om Adobe Flash Player?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2014 - 23:49 #2
Jeg kan se, at det vist ikke er hver dag du kommer her -:)
Du har nogle ret gamle spørgsmål liggende, som savner at blive lukket.
Ved nærmere eftertanke, så er det vel Windows 8 som styresystem på din nye bærbare.
Spørgsmålet er så, om du har aktiveret administratorkontoen. Visse installationer får du ikke lov at udføre korrekt, hvis ikke du kører dem logget på som administrator.
Dernæst- er Windows 8 opgraderet til version 8.1?
/ptj_11
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 00:23 #3
Ja Adobe Flash Player på Win 7 Home Premium. Jeg har nu fundet ud af at Flash virker nogle steder bl.a. på Youtube, men hvis jeg vil bladre her på siden http://np.netpublicator.com/netpublication/n11671174 eller i Bilkas eller Kvicklys tilbudsaviser kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. januar 2014 - 01:20 #4
Får du en eller anden form for fejlmeddelelse?
Er der evt. noget at se i eventloggen?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. januar 2014 - 01:54 #5
Der kører også java scripts på siden i dit link.
Har du installeret java?
/ptj_11
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 12:16 #6
Nej der kommer ingen fejlmeddelelser og ingenting i loggen, ja Java er installeret og virker alle steder. Jeg har nu 3 gange startet maskinen forfra og lige meget hjælper det. Alle opdateringer fra Microsoft er naturligvis også på plads. Hvad fanden kan det være?
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. januar 2014 - 13:47 #7
Windows 7 har det lige som windows 8. Der kan det også være nødvendigt at aktivere den skjulte administratorkonto.
I CMD, kørt som administrator:
net user administrator /active:yes
Inden du forlader commandoprompten, så afsender du også følgende kommando, så du er sikker på, at du kender administratorpasswordet:
net user administrator "Dit valgte password", uden anførselstegn.
Har du prøvet det?
/ptj_11
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 15:26 #8
Har prøvet nu, desværre ingen effekt. Har prøvet at afinstallere alle HP programmer fra maskinen, hjalp heller ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. januar 2014 - 16:13 #9
Du har selvfølgelig logget af din profil, og derefter logget på som administrator, ikke?
/ptj_11
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 17:53 #10
Ja da.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 22:33 #11
Problemet er fundet, det er en "Platformsopdatering til Windows 7 X64 Edition KB2670838" der er problemet.