Avatar billede Towle Nybegynder
14. januar 2014 - 14:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Simpel søg/erstat opgave(?)

Jeg skal søge efter " 0:00" eller " 00:00". Mellemrummet skal så erstattes med noget andet. I det aktuelle tilfælde er det to HTML-tags: "</td><td>"

Nullerne kan være et hvilket som helst ciffer 0-9.

Jeg bruger TextWrangler på Mac. Ved søg/erstat kan man sætte flueben i "Grep" og så er det vel regular expressions man skal anvende, eller hyr?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 15:11 #1
"noget andet\d{1,2}:\d{2}"

maaske
Avatar billede Towle Nybegynder
14. januar 2014 - 15:19 #2
Æhhh jow, men jeg skal jo angive hhv. "Search" og "Replace". Undskyld, men jeg er helt flad og spørger måske dumt?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 15:32 #3
proev:

" (\d{1,2}:\d{2})"  ->  "noget andet$1"

og se om den kender $1.
Avatar billede Towle Nybegynder
14. januar 2014 - 15:40 #4
Jeg har sat første led ind i "Find" og andet led i "Replace". Desværre siger den "Pling", hvilket betyder at den ikke kan finde søgeteksten.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 20:38 #5
Hm.

public class RegexReplace {
    public static void main(String[] args) {
        String s = " 0:00 og 00:00";
        System.out.println(s);
        String s2 = s.replaceAll(" (\\d{1,2}:\\d{2})", "noget andet $1");
        System.out.println(s2);
    }

virker f.eks. fint.

Men der er desvaerre forskel paa regex i forskellige systemer.

Og jeg kender ikke TextWrangler.
Avatar billede Towle Nybegynder
15. januar 2014 - 05:06 #6
Jeg er glad for at du forsøger at hjælpe, men er helt blank på området, så jeg er lidt mystificeret.

Det du bringer her ligner, for mig, et script af en art. Jeg har kigget rundt i TextWranglers menuer og kan se, at jeg kan afvikle Applescripts. Ovenstående accepteres dog ikke.

I hvilket program kan det afvikles og hvordan? Word?
Avatar billede Towle Nybegynder
15. januar 2014 - 05:39 #7
Eiiiiii, jeg begik den klassiske fejl: jeg medtog dine anførselstegn.

" (\d{1,2}:\d{2})"  ->  "noget andet$1"

Nu virker det, bortset fra $1. Den skriver præcist det der står: "noget andet$1" - uden gåseøjne altså ;-).

Det samme sker i Komodo Edit, som også kan bruge Grep i søg/erstat.

Jeg kan læse mig til, at $ står for 'end of line'. Din søgestreng kan jeg godt analysere mig frem til logikken i. Da det jeg vil erstatte med noget andet er mellemrummet/white space, må jeg formode at $1 skulle kunne tildeles værdien af søgestrengen uden det foranstående mellemrum.
Avatar billede Towle Nybegynder
17. januar 2014 - 10:27 #8
Ærgerligt at denne gik i stå. jeg vil gerne give mange point, hvis nogen kan løse problemet.
Avatar billede HKW Nybegynder
17. januar 2014 - 10:40 #9
Prøv med \1 i stedet for $1

:-)
Avatar billede Towle Nybegynder
17. januar 2014 - 12:09 #10
HKW, du er dagens knop i bernaisesauce :-)

P.S. Nu sætter jeg radioprik i "Svar (til løsninger og pointgivning)". Hvis ikke du fået poits, så skriv igen og forklar mig hvordan det foregår.
Avatar billede Towle Nybegynder
17. januar 2014 - 12:12 #11
Aaaargh, først nu fik jeg øje på "Acceptér dette svar", hvor jeg skulle have sat kryds. Den checkbox forekommer tilsyneladende kun i trådens nyeste indlæg, så du må lige skrive igen.
Avatar billede HKW Nybegynder
17. januar 2014 - 14:24 #12
Kun hvis Arne svarer først :-)
Avatar billede Towle Nybegynder
17. januar 2014 - 14:28 #13
Jeg giver gerne point til begge; bare fortæl mig hvordan jeg bærer mig ad.
Avatar billede Towle Nybegynder
26. marts 2014 - 15:05 #14
Jeg gik ind på experten.dk for at stille et nyt spørgsmål og opdagede, til min ræk og skrædsel, at jeg skylder 30 point i denne tråd.

Jeg KAN bare ikke finde ud af hvordan man gør!