Avatar billede egmose Novice
10. januar 2014 - 20:36 Der er 3 kommentarer

Script til automatisk installation af netværksprinter

Hej Folkens

Tænkte på om nogen kender til, eller kan lede mig på vej til et bat script, som når det afvikles forbinder til en printer tilsluttet en pc;

\\pc-navn\printernavn

Håber det giver mening? Den skal iøvrigt selv hente driveren fra værst pc´en ligesom hvis man benyttede sig af windows indbyggede "Tilføj printer"
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. januar 2014 - 22:27 #1
hvor skal en sådanne fil evt. bruges på en skole hvor der er betaling for hver print ? dette vil kræve lidt ekstra af din bat fil, overvej selv hvad den mere skal indeholde og brug Google som din ven her er set eks. på hvordan man opbygger en sådanne fil.
Avatar billede juleulven Nybegynder
11. januar 2014 - 11:59 #2
Her er et link til et glimrende program der kan tilføje printere ud fra hvilken security Group man feks er medlem af.
http://ss64.com/nt/con2prt.html

En del af vores login script ser således ud:
:Fælles Printere
REM \\server\netlogon\con2prt.exe /f
\\server\netlogon\con2prt.exe /c "\\server\printershare"

:adm
\\xpd01\netlogon\ifmember.exe "domainname\securitygroupnane"
if not errorlevel 1 goto Nextsecuritygroupname
net use U: \\servername\company\adm /y
net use v: \\servername\kunder$ /y
\\server\netlogon\con2prt.exe /cd "\\server\printershare"
\\server\netlogon\con2prt.exe /c "\\server\printershare"
Avatar billede egmose Novice
14. januar 2014 - 19:17 #3
Hej Folkens
Beklager den lange svar tid- Jeg får åbenbart ikke mails mere når der er svar.

Men det skal ikke være et logon script, men ideen er at jeg istedet for at skulle gå igennem windows egen søgning osv. kunne (manuelt på hver pc) afvikle et script som;

Forbinder til printeren via IP-Adresse (Lidt til forskel fra det opr. spørgsmål)
Henter driveren fra printeren, og installerer den.
Evt. vælger den som standard printer