Avatar billede MSchlamovitz Mester
10. januar 2014 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farveopsætning i Word 2013

Jeg har lavet en farveskema i Word (Design | Dokumentformatering | Farver | Opret nye temafarver) - og gemt den. Umiddelbart er det nye farvetema tilgængeligt i alle officeprogrammer.
Men
Hvor gemmes opsætningen ?
eller
Hvordan distribueres det til andre brugere?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2014 - 16:02 #1
Temaer gemmes i en mappe med navnet "Document Themes". Mappen findes inden i den mappe, der er defineret som placering af brugerskabeloner.

Standardplaceringen i Windows 7 og 8 er:
C:\Users\[Brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner\Document Themes
I tilfælde af engelsk system, hedder mappen "Skabeloner" i stedet "Templates"

Du kan finde den præcise sti til Brugerskabeloner via:
Word > Filer > Indstillinger > Filplaceringer (nederst i dialogboksen).

I mappen "Document Themes" findes tre andre mapper, "Theme Colors", "Theme Effects" og "Theme fonts".
Farvetemaer gemmes i mappen "Theme Colors", så der kan du finde din fil. Den har ekstension .xml.

Du kan kopiere din farvetematil og f.eks. e-maile den til de aktuelle brugere, som så skal gemme den på tilsvarende sted - eller distributionen kan klares mere automatisk af en IT-afdeling.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
10. januar 2014 - 16:57 #2
Der havde jeg været - troede jeg!
Det er ikke til, når der både er en Templates og en Skabeloner mappe under Microsoft - og at de ikke er med i søgeindekset.
smid et svar, så du kan få dine points :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2014 - 17:11 #3
Kommer her.