Avatar billede tingholm Mester
10. januar 2014 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Batch FOR løkke

Hej Eksperter

Jeg vil gerne komprimere alle mdb-filer på et drev, og har fundet frem til denne kode/kommando:

FOR /R u:\ %G IN (*.mdb) DO ("C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "%G" /compact)

Den starter nog alle behandlingerne på én gang, i stedet for at vente når der er startet en inden den næste sættes i gang. Er der nogen der kan hjælpe med en parameter i FOR løkken, så der kun behandles ét element ad gangen?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
10. januar 2014 - 17:56 #1
Prøv at sætte en "start /w" ind - så burde den vente til Access afslutter.

FOR /R u:\ %G IN (*.mdb) DO (start /w "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSACCESS.EXE" "%G" /compact)
Avatar billede tingholm Mester
13. januar 2014 - 09:49 #2
Du har fuldstændig ret Roger :)
tak for hjælpen - smider du et svar til point?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
13. januar 2014 - 18:13 #3
(c: