Avatar billede Lysral Nybegynder
10. januar 2014 - 09:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint - makro til at slette en linje i tabel på 53 sider

Jeg har et PowerPoint hvor der er ca. 50 sider, på hver side ligger der en tabel med 4 rækker.

Kan der laves en makro som kopier række 2 og 3 til række 3 og 4 og derefter sletter række 1?

Jeg havde håbet på at man kunne "indspille" det ligesom man kan i Excel.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2014 - 14:04 #1
Det kan sikkert lade sig gøre via direkte skrivning af VBA-kode
Avatar billede Lysral Nybegynder
13. januar 2014 - 08:35 #2
Herligt, er det noget du kan finde ud af?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2014 - 09:08 #3
Måske..
Avatar billede Lysral Nybegynder
13. januar 2014 - 12:22 #4
skal jeg lægge et eksempel op som du kan se på?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2014 - 13:29 #5
Der kommer måske nogen, der har bedre tid..
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2014 - 18:08 #6
Rem VBA-koden er placeret i en Excel-fil med en reference til PowerPoint
Public pp As Object, systemSti As String
Public Sub justerPP()
    systemSti = ActiveWorkbook.Path + "\"

    Set pp = CreateObject("PowerPoint.Application")
    With pp
        .Visible = True
        .Presentations.Open Filename:=systemSti & "pp_test.pptx"    'ændres
    End With

    antal = pp.ActivePresentation.Slides.Count

    For f = 1 To antal
Rem flyt 3 til 4
        indhold = pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Cell(3, 1).Shape.TextFrame.TextRange.Text
        pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Cell(4, 1).Shape.TextFrame.TextRange.Text = indhold

Rem flyt 2 til 3
        indhold = pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Cell(2, 1).Shape.TextFrame.TextRange.Text
        pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Cell(3, 1).Shape.TextFrame.TextRange.Text = indhold

        pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Cell(2, 1).Shape.TextFrame.TextRange.Text = ""

Rem slet række 1
        pp.ActivePresentation.Slides(f).Shapes(1).Table.Rows(1).Delete
    Next f

    pp.ActivePresentation.Save
    pp.ActivePresentation.Close
    Set pp = Nothing
End Sub
Avatar billede Lysral Nybegynder
15. januar 2014 - 08:33 #7
Hej

Den melder fejl på denne linje

systemSti = ActiveWorkbook.Path + "/"
Avatar billede supertekst Ekspert
15. januar 2014 - 08:52 #8
Hej

Er der sat reference til PowerPoint fra Excel-filen?
Avatar billede Lysral Nybegynder
17. januar 2014 - 06:36 #9
Hej

Nej - koden er lagt direkte i PowerPoint filen, data er tastet direkte i tabel i PowerPoint.
Det kommer ikke fra et Excel ark.

Jeg har sat filnavnet ind i den lilje du har skrevet ændres ud for.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. januar 2014 - 08:17 #10
Hej

I min model har jeg lagt koden i et Excel ark
For at får fat i powerpoint er der en reference (Alt+F11 Tools  - References)
I powerpoint har jeg oprettet et antal dias og heri er tabellerne
Avatar billede Lysral Nybegynder
30. januar 2014 - 06:30 #11
Hej supertekst

1000 tak for hjælpen

/Lars