Avatar billede larsmartin Praktikant
09. januar 2014 - 15:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra Visual Studio Express 2008 til host på internet

Hej,
Jeg har lavet et login system i ASP.NET, hvor alle tabeller med brugere, roller mm bliver dannet automatisk.
Det virker sådan set helt fint når jeg tester på min computer.

Når jeg uploader til Wannafind (min host) så kan jeg ikke længere logge ind, men får en fejlmeddelelse om, at jeg ikke har forbindelse til SQL databasen.

Og nu tænker jeg, at jeg jo intet sted fortæller i mit login system, at jeg ikke længere arbejder lokalt på min maskine. Så jeg tror den fejl, jeg får på SQL forbindelsen måske ikke er til den uploadet version hos Wannafind, men fordi login stadig kigger lokalt på min computer.

Når jeg kigger på min login side kan jeg godt se, at jeg intet sted i koden skriver noget om, at jeg skal bruge min sql connection til Wannafind.
Spørgsmålet er så hvordan får jeg fortalt mit login, at nu skal det bruge Sql connection til Wannafind og ikke lede lokalt på min computer?
Tak
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2014 - 15:58 #1
Kig i din web.config - det er normalt her connectionstring ligger.

Når det så er sagt så, medmindre der er specifikke grunde til det selvfølgelig, så har .NET et indbygget bruger/rolle system og så er der sket rigtig meget med Visual Studio siden 2008 så måske skal du kigge på version 2012 eller 2013 i stedet?
Avatar billede larsmartin Praktikant
09. januar 2014 - 16:40 #2
Hej,
Jeg har brugt .Net's eget indbygget bruger/rolle system. Men der oprettes jo en database.
Og jeg skal vel fortælle det bruger/rolle system, at databasen ligger der hvor min connection string peger hen eller hvad?
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2014 - 16:49 #3
Det lød bare som om du selv havde lavet et system.

Ja, det skal du og det foregår som sagt i web.config.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2014 - 03:49 #4
Connection string skal vaere korrekt i web.config og saa skal der vel vaere oprettet tabeller i databasen?
Avatar billede larsmartin Praktikant
10. januar 2014 - 10:18 #5
Jeg fandt ud af at jeg ikke havde fået defineret <membership> og <profile> osv i web.config så de benyttede min sqlconnection.
Jeg synes nu der er lidt langt fra keysers svar "kig i web.config" til at jeg skal tilføje nedenstående. I må gerne være uenige?
<providers>
        <clear/>
        <add name="DefaultProfileProvider"
              type="Archymeta.Web.Security.AspNetProfileProvider,
              AspNetUserServiceProvider, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null"
              connectionStringName="MYSQLCONNECTION"
              applicationName="demo" />
      </providers>
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2014 - 21:42 #6
Normalt tilføjer Visual Studio selv de nødvendige ting men når du ikke fortæller mere om dit setup og ikke kommer med noget kode er det svært at komme det nærmere når du kun fortæller at forbindelsen ikke fungerer - halve spørgsmål kan oftest kun besvares halvt.

Du er selv herre over hvad der er svar og hvad der ikke er.
Avatar billede larsmartin Praktikant
12. januar 2014 - 20:42 #7
hmm fair nok og hvem ved om et 'halvt svar' en anden gang kan lede mig på rette spor...:)
Keyser du er velkommen til at smide et svar
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2014 - 18:54 #8
svar