Avatar billede pert-x Nybegynder
16. august 2001 - 09:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man centrere i StyleSheet

Ja, kan man centrere i Style Sheet. Og/eller kan man lave om på den her - så teksten blir centrer i en celle ?

h3
{
font-family :Verdana, Sans-serif;
font-variant: small-caps;
color: white;
background-color:#000000;
padding: 2px;
with: 100%;
}
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. august 2001 - 09:45 #1
nej
Avatar billede callesen Praktikant
16. august 2001 - 09:50 #2
Hvad med text-align:center;

Det virker hvis det gælder for en tabelcelle.
Avatar billede callesen Praktikant
16. august 2001 - 09:53 #3
Og også i dit eksempel.
Avatar billede roenving Novice
16. august 2001 - 10:12 #4
>>callesen

er det du siger ikke, at det vil du for elementer (td osv.) men ikke for inline-tags (h3 osv.)

-- har ikke lige tid til at kigge efter, men det var nemlig sådan jeg huskede det :·]
Avatar billede pert-x Nybegynder
16. august 2001 - 10:23 #5
Stor tak til callesen
Avatar billede callesen Praktikant
16. august 2001 - 10:35 #6
Selv tak. Der står godt nok i Lie og Bos CSS (min bibel ;-)) at text-align kun er til blok-niveau; men det virker også inline. fx.:

<H2 STYLE=\"font-family :Verdana, Sans-serif;font-variant: small-caps;color: white;background-color:#000000;padding: 2px;with: 100%;text-align:center;\">inline overskrift</H2>

Hvor deres anbefaling må se sådan ud:

<H2 ALIGN=\"center\" STYLE=\"font-family :Verdana, Sans-serif;font-variant: small-caps;color: white;background-color:#000000;padding: 2px;with: 100%;\">inline overskrift</H2>