Avatar billede musiat Nybegynder
16. august 2001 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fremvisning af links i fuld tekst

Hej,

Her er sikkert dagens simple problem:-) Men jeg kan altså ikke finde ud af at linke fra en liste med overskrifter til en ny side som viser overskrift og artikel i fuld tekst.

Med andre ord: jeg kan godt sende id-nummer ($id) til den nye side, men jeg kan IKKE få fremvist mine andre variabler $overskrift, $dato etc...

Jeg sender med koden:
echo \"<a href=\\\"vis_nyheder.php?id=$id\\\">$overskrift</a>\";

Men hvordan skal jeg på basis af id-nummer hive resten frem på den nye side?
Håber I kan hjælpe...
Avatar billede superib Nybegynder
16. august 2001 - 09:52 #1
Jeg havde samme problem...
http://www.eksperten.dk/spm/98635
Jeg gjorde som tdaugaard foreslog... Men jag forstå stadig ikke hvorfor det ikke virkede...
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 08:49 #2
Let nok.
Brug sessions.
gør følgende.
På første side inden du sender output skal du skrive følgende:
session_start();
$overskrift = \"PHP\";
session_register(\"overskrift\");

Næste side skriver du så session_start(); igen. Så har du automatisk ariablen $overskrift = \"PHP\";
Avatar billede superib Nybegynder
17. august 2001 - 08:53 #3
Hvad nu hvis man har en løkke der laver flere links på samme side??
Avatar billede musiat Nybegynder
17. august 2001 - 09:27 #4
Jeg har fundet ud af problemet...
Takker
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 09:29 #5
Så bliver man nødt til noget mere avanceret.
Hvert link skriver man ind i en mysql database |$id|$overskrift|$dato| osv.
i mysql gør man så følgende

$data = mysql_query(\"SELECT * FROM $mytable WHERE $id = $id\");
Og så parser du selvfølgelig resultatet på følgende måde:
$data = mysql_fetch_array($resultat)
extract($resultat);
så har du variablerne:
$id
$overskrift
$dato
osv...
Avatar billede powerblade Nybegynder
17. august 2001 - 09:48 #6
np
Avatar billede musiat Nybegynder
17. august 2001 - 09:52 #7
Det var faktisk det jeg endte sådan omtrent...
Nu har jeg det at arbejde videre med