Avatar billede edb Nybegynder
15. januar 2000 - 21:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

popup vidue

Hej med jer.

Jeg har lavet et popup vindue som skal komme hvis et passwd ikke er korrekt indtastet. Popup vinduet kommer godt nok op og man kan så påny indtaste sit passwd, men mit problem ligger i at den så også gennerer videreforløb i dette popup vindue hvor jeg helst vil have det forsvinder og går tilbage i hovede siden (altså min startup side). Er der noget der man kan gøre?.
Avatar billede holmager Nybegynder
15. januar 2000 - 23:44 #1
hvad er det lavet i ?
HTML, VB, PERL.......o.s.v.

Umiddelbart - uden at have set din kodning - vil jeg tro at det skulle være forholdsvs simpelt at lave, men det kræver lidt flere data, post evt. din kildetekst.
Avatar billede abba Nybegynder
16. januar 2000 - 04:49 #2
tjaa.....  står under javascripts...  :o)
en eller anden underlig java applet, det bedste (eller nemmeste) er at lave det i cgi...
Avatar billede edb Nybegynder
16. januar 2000 - 12:42 #3
Jeg har lavet det i java.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
nytVindue =  window.open('passwd.asp','Popup_Window','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=no,width=200,height=200')
</SCRIPT>
Avatar billede s Nybegynder
16. januar 2000 - 14:22 #4
Du mener formodentligt JavaScript...

Nå... men du kan jo i dit popupvindue hoppe videre til en side som så chekcer det nye password og samtidig udskriver følgende til popupvinduet:

<html>
<body onload="java script:window.opener.location.href='dinside.html';window.close()">
</body>
</html>

Så hopper det gamle vindue videre til "dinside.html" samtidig med at det nye popupvindue lukkes.
Avatar billede edb Nybegynder
16. januar 2000 - 15:35 #5
Det vil jeg lige prøve!. Ja og jeg mener javascript selvfølgelig.
Avatar billede edb Nybegynder
16. januar 2000 - 15:57 #6
S dit script var næsten godt, men den kommer med en fejl hvor den skriver i min browser:  'window.opener.location' er ikke et object . Hvad gør jeg så nu  - suk!!
Avatar billede s Nybegynder
16. januar 2000 - 18:31 #7
Sært... det virker ellers hos mig...
Prøv med dette:

<html>
<body onload="window.close();java script:window.opener.location.href='dinside.html'">
</body>
</html>
Avatar billede s Nybegynder
16. januar 2000 - 18:32 #8
Nej... prøv med:

<html>
<body onload="window.close();window.opener.location.href='bestil.asp'">
</body>
</html>
Avatar billede edb Nybegynder
17. januar 2000 - 17:51 #9
Hej igen.

Ja jeg kan shu ikke få det til at virke, men jeg tror det er mig der er problemet. Det er sådan at jeg tjækker på et passwd om det er indtastet korrekt - hvis ikke så laver den en popup hvor man så skal indtaste passwd igen. Det jeg så gerne vil er at når det er indtastet korrekt skal lukke popup'en og fortsætte på main siden. main siden hedder behandling.asp popup'en hedder passwd.asp

håber det kan hjælpe med mit problem.
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 18:45 #10
Ok...
Du laver et script der ligner dette:

---passwd.asp---
<%
if not request.QueryString("mode") = "execute" then
%>
<html>
<body>
<form action="passwd.asp?mode=execute" method="post">
<input name="pass">
<br>
<input type="submit" value="OK">
</form>
</body>
</html>
<%
else
'Brug her din egen kode til at checke om password er korekt
if request.form("password") = "hej" then
%>
<html>
<body onload="window.close();window.opener.location.href='behandling.asp'">
</body>
</html>
<%
else
%>
<html>
<body>
Desværre, forkert password
<br>
<form action="passwd.asp?mode=execute" method="post">
<input name="pass">
<br>
<input type="submit" value="OK">
</form>
</body>
</html>
<%
end if
%>
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 18:46 #11
Sig mig... hvad er det for en side der åbner popup-tingen?
Det er ikke filen behandling.asp, vel?
Avatar billede edb Nybegynder
17. januar 2000 - 19:01 #12
Hej igen S.

Jo det er filen behandling.asp der åbner den.
Tak for dit indlæg jeg skal lige se det - flot hjælp du lige slyger ud det er jeg imponeret over.
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 19:03 #13
:-)

filen behandling.asp... kan vi evt. se den?
Checker den om passwordet fra en form er rigtigt og åbner så popupen hvis det ikke er eller hvad?
Avatar billede edb Nybegynder
17. januar 2000 - 19:43 #14
OK her er de 2 filer.
1) behandling som køres først, som så åbner passwd og retunere til behandling, men den vil ikke lukke passwd. Måske er koden lidt rodet nu efter alt mit pilleri.
Avatar billede edb Nybegynder
17. januar 2000 - 19:44 #15
<%
'************ behandling.asp ***************

' *** Tjækker om det indtastet passwd er korrekt  ***

passwd=request("passwd")
passwd1=request("passwd1")

If Passwd <> passwd1 then
response.write "<SCRIPT LANGUAGE='JavaScript'> nytVindue =  window.open('passwd.asp','Popup_Window','toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=yes,width=200,height=200')</SCRIPT>"
end if

' ***** checker om passwd er ens og lukker vindue (hvis det har været uens) *****

If session("passcheck") = 1 then
response.write ("den skifter")
response.write "<html>"
response.write " <body onload='window.close();window.opener.location.href='passwd.asp''>"
response.write "</body>"
response.write "</html>"

session("passcheck") = 0
end if
%>
Avatar billede edb Nybegynder
17. januar 2000 - 19:45 #16
<% ' ************ passwd.asp  ********

<html>
<head>
<% session("passcheck") = 1 %>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>
<p>Indtast venligst dit passwd igen!!</p>
<form method="GET" action="behandling.asp">
  <p>passwd:<input type="text" name="passwd" size="20"><br>
  passwd:<input type="text" name="passwd1" size="20"></p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</html>
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 20:02 #17
Ok... det var ikke lige sådan jeg havde regnet med koden så ud...
Jeg har rettet lidt i det igen...
Dette virker, jeg har prøvet det:
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 20:02 #18
---behandling.asp---

<%
'************ behandling.asp ***************

sub checkpass

' *** Tjækker om det indtastet passwd er korrekt  ***

passwd=request("passwd")
passwd1=request("passwd1")

If Passwd <> passwd1 then
response.write "<SCRIPT LANGUAGE='JavaScript'> nytVindue =  window.open('passwd.asp','Popup_Window','toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,copyhistory=yes,width=200,height=200')</SCRIPT>"
else
response.write "Password OK"
end if

end sub

' ***** checker om passwd er ens og lukker vindue (hvis det har været uens) *****

If session("passcheck") = 1 then
if request.queryString("passwd") = request.QueryString("passwd1") then
response.write "Password OK"
else

Call checkpass

session("passcheck") = 0

end if

else

Call checkpass

session("passcheck") = 0

end if
%>
Avatar billede s Nybegynder
17. januar 2000 - 20:03 #19
---passwd.asp---

<html>
<head>
<script language="JavaScript">
function checkpass()
{
window.opener.location.href="behandling.asp?passwd=" + document.forms[0].passwd.value + "&passwd1=" + document.forms[0].passwd1.value
window.close()
}
</script>
<% session("passcheck") = 1 %>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>
<p>Indtast venligst dit passwd igen!!</p>
<form onsubmit="java script:checkpass()">
  <p>passwd:<input type="text" name="passwd" size="20"><br>
  passwd:<input type="text" name="passwd1" size="20"></p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</html>
Avatar billede edb Nybegynder
18. januar 2000 - 16:18 #20
Hej S.

jamen det var jo lige hvad jeg havde brug for!!!.

Tak for det.