Avatar billede johnk Nybegynder
16. august 2001 - 09:27 Der er 2 kommentarer

scrolbar

Nu har jeg kigge alle muglige steder og kan ikke finde svaret på følgende spgm:
Jeg har en scroll-bar midt på siden dvs øverst stamoplysninger og nederst detail, som jeg ønsker scrolbar på. Når jeg scroller, rykker picuren helt op på siden og dermed overskriver stamoplysningerne. Jeg ønsker at scrolle; men picture skal bibeholde positionen midt på siden. Jeg bruger VB sp 5 + NT
Jeg har prøvet
pic.move og pic.top; men kan ikke få det til at virke som jeg ønsker hvad gør jeg galt ?
Avatar billede tmceu Praktikant
16. august 2001 - 17:28 #1
Prøv evt. at poste koden her
Avatar billede johnk Nybegynder
17. august 2001 - 08:26 #2
Den er hentet fra manualen:
\' Make the picture box bigger than the form:
        Picture1.Move Picture1.Left, Picture1.Top, 1.4 * ScaleWidth, 1.2 * ScaleHeight
        \' Place some sample controls in the picture box:
        Dim i As Integer
        For i = 1 To 20
            Load Text1(i)
            Text1(i).Visible = True
            Text1(i).Left = i * Picture1.Height / 20
            Text1(i).Top = Text1(i).Left
        Next

End Sub

Private Sub HScroll1_Change()
Picture1.Left = -HScroll1.Value

End Sub

Private Sub VScroll1_Change()
Picture1.Top = -VScroll1.Value

End Sub

Det første den gør, når jeg scroller er at flytte picture helt op uanset at jeg har placeret billedet længere nede på skærmen