Avatar billede koppelgaard Praktikant
04. januar 2014 - 14:47 Der er 1 kommentar

Image to Pixel array c#

Leder efter en hurtig metode til at få værdien af hver pixel i et Image læst ud til liste eller et array.

Lige nu looper jeg gennem alle pixel og aflæser værdien med bitmap.GetPixel(x, y).
Det går langsomt.
Jeg troede et hurtig metode var følgende :

  public byte[] ImageToByteArray(System.Drawing.Image imageIn)
        {
            MemoryStream ms = new MemoryStream();
            imageIn.Save(ms, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif);
            return ms.ToArray();
        }

men længden af det array som metode retunerer er langt mindre in antallet af pixel i mit billede.
Hvad returner metoden egentlig?

Er der er hurtig metode som kan anvendes i stedet?

Har fundet:
http://stackoverflow.com/questions/5050954/conversion-of-image-to-bytearray

int stride = bitmap.PixelWidth * ((bitmap.Format.BitsPerPixel + 7) / 8);
byte[] bmpPixels = new byte[bitmap.PixelHeight * stride];
bitmap.CopyPixels(bmpPixels, stride, 0);

Men forstår ikke at få puttet mit  pictureBox1.Image ind i metoden.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede repox Seniormester
04. januar 2014 - 16:08 #1
Dobbeltpost - slettes...

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares