Avatar billede KP6950 Nybegynder
02. januar 2014 - 20:28 Der er 1 kommentar

Standardfilplacering

På mit arbejde har vi Office 2010 (Word 2010)
I forbindelse med at vi er ved at ændre filstrukturen for vores dokumenter.

Jeg har derfor behov for at ændre "Standardfilplacering" som automatisk "åbnes" når man vil åbne / gemme et dokument.

Jeg er gået ind på: Filer => Indstillinger => Gem => Standardfilplacering (Hvor jeg i "Standardfilplacering" har skrevet sti på den ønskede placering.

Problemet er, at når jeg ændre "Standardfilplacering" til den nye placering, vil programmet ikke "gemme" den nye placering. Når jeg efterfølgende vil åbne et dokument, er det den "gamle" standardfilplacering der åbnes. Når jeg åbner Filer => Indstillinger => Gem => Standardfilplacering, er det den gamle Standard filplacering der står. Det er altså som om, at den ikke vil acceptere den ny Standard filplacering.

Kan det skyldes at standard filplacering skal angives et andet sted ?

Kan det skyldes at jeg evt. skal være på som administrator for at ændre standard filplacering

Kan der være andet som er skyld i dette ?

Jeg har med "held" ændret standard filplacering på en pc (Privat) som ikke er på netværk.

Håber på hjælp
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. januar 2014 - 12:14 #1
Din nye indstilling kan f.eks. blive overskrevet af:
1) En makro, som kører, når Word starter (en sådan makro kan have navnet AutoExec).
2) Ændringer af indstillinger via Group Policy, som er opsat af en IT-afdeling.

Ud over indstillingerne under Filer > Indstillinger > Gem kan der defineres diverse stier under Filer > Indstillinger > Avanceret > klik på Filplaceringerne nederst i dialogboksen. Tjek, hvad der er defineret der.