Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 00:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opladning af DENVER MPG-4013PLL

Jeg har sådan en, som jeg ikke har brugt i mange år, så jeg kan ikke huske, hvad jeg skal bruge til at oplade den.
Den har et stik ligesom min gps, altså et forholdsvist fladt og aflangt stik, som "skråner" i begge ænder. Kan jeg bruge en hvilken som helst lader, fx den, jeg har til min gps, eller risikerer jeg, at den brænder den af.

http://www.denver-electronics.com/denver-mpg-4013pll/
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. januar 2014 - 08:34 #1
Hvis 10 er det et standard mini USB stik
http://gratisupload.dk/vis_billede/705811/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 10:59 #2
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/Denver_MPG-1013,2013,4013PLL_8-language_QSG_%28ok_19-09-2007_dh%29.pdf
Der står i vejledningen side 2:

CHARGING THE BATTERY
The internal Li-Ion battery can be charged via power adaptor
(option) or by connecting to the PC. The charging
status is shown by the battery symbol in
the top right corner of the display.
Make sure the battery is fu
lly charged before first use.
When charging for the first time the battery should remain
connected to the power supply for 4 hours. In further
charging process, 2 hours will do for charging 80%
for the battery and 4 hours fo
r a full battery charge

Så har du ikke adapteren længere burde du kunne oplade over mini usb stikket tilsluttet din pc.
Så jeg er enig i #1
Men du kan godt risikere den lader langsommere over usb i forhold til med opladeren. Det har jeg oplevet i nogle tilfælde med andre apparater.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 14:40 #3
#1: Det er det.
#2: Linket kræver password.
Mener du et kabel som det, jeg bruger fx til at overføre billeder fra mit kamera?
Men I mener altså ikke, at jeg kan bruge en tilfældig oplader?
Og godt nytår, iøvrigt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 15:09 #4
Nå kopiering af link det mislykkedes.
Det skulle være her:
http://kortlink.dk/dg9r
Nej du kan ikke bruge en tilfældig oplader.
Den skal passe i volt for at passe til din Denver.
Det står som option, så opladeren medfølger ikke vel?
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 15:12 #5
Jeg kan ikke huske, om den fulgte med - det er lang tid siden jeg købte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 15:22 #6
Ok.
Oplad du den bare med din computer over usb.
Min kone har lige fået en tablet af vores søn i julegave. Der fulgte heller ikke oplader med. Vi oplader den indtil vi får en oplader over computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. januar 2014 - 16:00 #7
Det sættes i lige som til dit kamera eller til en extern harddisk med mini USB og du oplader fra din PC Det samme kabel bruger jeg både til Canon 550D og min GPS.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 17:55 #8
Det prøver jeg så nu, og det vækker den til live, men der står
Ready
USB 2.0
Full speed

- og det har vel ikke noget med opladning at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 18:14 #9
Det er bare en oplysning fra den at den er registreret på computeren med den hastighed den beskriver.
Hvis du herefter slukker den ned, stadig tilsluttet til computeren, fortæller den så ikke den oplades?
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 18:22 #10
Den reagerer ikke, når jeg forsøger at lukke den ned
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 18:24 #11
UPS, nu ser jeg, at der er et lillebitte batteriikon, og det viser, at den lader - så nu skal jeg have delt points ud. Hvem vil have nogen - og mange tak til alle, der har bidraget.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2014 - 23:13 #12
Velbekomme.
Hvis poko1 ikke vil have point, tager du dem selv ved at lægge svar og lukke tråden
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. januar 2014 - 23:22 #13
ok
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. januar 2014 - 19:11 #14
Tak skal I have, hvem kommer med svar til points?
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. januar 2014 - 18:29 #15
Ingen?