Avatar billede ibandersson Juniormester
25. december 2013 - 17:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

x vil ikke overføres til db mysql

Hej

Jeg har en mysql db, hvor jeg gemmer resultaterne fra en quis, hvor man svare med 1 x 2

svarene er char og med 1 byte.
Det virker fint med 1 og 2, men x kan jeg ikke skrive over i db

Manuelt kan jeg inde i db, men ikke overfører x fra php site.
de 2 Echo herunder er som test for at se om sider tager det hele med over og det gør de.

Men hvorfor f... kan jeg ikke skrive det x i db ????

<?php

echo $svar = $_POST["svar"];
echo $name = $_POST["name"];

// update i db
mysql_query("UPDATE julfraagor SET s1=$svar WHERE name='$name'");
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2013 - 18:53 #1
mysql_query("UPDATE julfraagor SET s1='$svar' WHERE name='$name'");

maaske
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2013 - 18:53 #2
og laes lidt om SQL injection ved lejlighed
Avatar billede ibandersson Juniormester
26. december 2013 - 09:09 #3
Det er ikke det, det virker med 1 og 2 tallerne som i 1 kryds 2, ligesom i tips. men kryds vil ikke med.
Avatar billede ibandersson Juniormester
26. december 2013 - 09:29 #4
Det underlige er at jeg kan gå ind i mysql tabelen og manuelt skriv et kryds i en char type record, men ikke overfører den fra hjemmesiden som jeg kan med 1 og 2
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2013 - 15:49 #5
Har du proevet med de '' ?
Avatar billede ibandersson Juniormester
27. december 2013 - 15:17 #6
jeg ingen af dem kommer med over, jeg har prøvet char, varchar, tinytext og int.

uden resultat. jeg fatter det bare ikke.
Avatar billede ibandersson Juniormester
27. december 2013 - 15:36 #7
PHP vil kun sende tal over uanset hvad jeg sætter mysql til i type. grrr
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2013 - 16:01 #8
har du sat '' omkring $svar ?  (med feltet som CHAR eller VARCHAR)
Avatar billede ibandersson Juniormester
27. december 2013 - 16:06 #9
send et svar, det var '' der manglede omkring svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2013 - 16:13 #10
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2013 - 16:14 #11
det var faktisk det jeg viste i #1
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. december 2013 - 22:49 #12
Hehe, en anden gang bør du nok liiige læse, hvad der bliver foreslået - især når det bliver gentaget flere gange... ;-)