Avatar billede andpek2323 Nybegynder
22. december 2013 - 01:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan undgår jeg page jump i php code

hej. jeg har et billede galleri, hvor jeg viser 4 små thumbnails på hver side, og nedenfor kan man så trykke videre for så og se de næste 4, men når jeg gør det så hopper siden så laver siden et "page jump" til toppen af siden, hvordan kan jeg undgå det?.

det link som jeg gerne vil undgå skal lave pagejump ser koden således ud:

$page_htmo .= "<a href=\"lala.php?start=".($p*$pp)."\" class=\"$active pages\">".($p+1)."</a> ";
    }
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 08:41 #1
Altså, når du trykker på et link der åbner en anden side (uanset at dette er samme side), så sker der jo et sideskift og browseren viser siden fra toppen igen. Det er meningen.

Din eneste mulighed for at få det til at *undgå* at ske, er ved at enten at lægge de nye billeder i en iframe eller hente dem via AJAX.

Det eneste alternativ er at scrolle siden ned til samme sted man var før efter skiftet er sket. Hvis det skal være nøjagtigt, er du igen nødt til at bruge Javascript til at læse hvor brugeren var før og sætte samme værdi efter skiftet. Hvis du er tilfreds med bare at komme cirka ned til hvor billederne er, kan du bruge anchors, ved f.eks. at linke til lala.php#thumbnails og kalde den sektion id="thumbnails".
Avatar billede bakbrian Nybegynder
22. december 2013 - 10:12 #2
Viperine har helt ret. Jeg ved ikke om du kender til AJAX metoden, men hvis du ikke gør, så lad dig ikke skræmme. Med lidt basal JavaScript er det faktisk ikke så svært.
Niller Vision har lavet en kanon dansk video tutorial kaldt: "Dynamisk AJAX Galleri". http://www.nielsharbo.dk/tutorials.php

God fornøjelse :)
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
22. december 2013 - 12:19 #3
Hej. tak for jeres hurtige svar, jeg kunne godt tænke mig og bruge anchors, men jeg kan ikke få det til og virke. så er det rigtigt sådan som jeg gør her:

<section id="thumbnails">

Min php kode/billede galleri her

</section>

og så i min php kode hvor jeg har linket skal det se således her ud:

$page_htmo .= "<a href=\"lala.php#thumbnails?start=".($p*$pp)."\" class=\"$active pages\">".($p+1)."</a> ";
    }

når jeg laver det som ovenfor, så virker linket ikke mere, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 12:25 #4
Havelågen skal altid til sidst i linket. Altså ikke

lala.php#thumbnails?start=0

Men

lala.php?start=0#thumbnails
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
22. december 2013 - 12:57 #5
Det har jeg også prøvet, det er det samme der sker ingenting når man klikker på linket? kan simpelthen ikke hitte ud af hvad der er galt? :(
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 13:01 #6
Har du prøvet at gøre sådan?

$page_htmo .= "<a href=\"lala.php?start=".($p*$pp)."#thumbnails\" class=\"$active pages\">".($p+1)."</a> ";

Det burde virke.
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
22. december 2013 - 13:17 #7
hell year :) det virker. Fantastisk, smider du et svar så kan du få dine point, og tak for hjælpen.
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 13:23 #8
Velbekomme da.