Avatar billede madswp Novice
21. december 2013 - 00:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

synology nas webhost - diriger index.html til /phpbb/index.php

Hej eksperter

Jeg har lavet et forum på min synology ds212j NAS.
Til at oprette forummet har jeg brugt et app kaldet phpbb som kører på NAS'en. Det hele fungerer som det skal, siden er online og alt i orden der.

Mit problem er bare når andre skal tilgå forummet skal de skrive http://'min-ip-adresse'/phpbb for at komme til forummet. Nøjes de med min ip kommer der en fin side frem at webhosting er aktiveret på  synology'n men intet andet. der står ikke noget i hjælp, og har efterhånden snart googlet 4 timer uden held stort set. jeg fandt dog noget med at skulle indsætte følgene 'DirectoryIndex index.html index.php' i en fil kaldet .htacces og ligge den i root biblioteket. gør jeg dette så linker den videre til /phpbb/index.php. Dog vises siden HELT forkert. dvs. ingen biller eller videre links derinde der virker.

Går jeg ind i mappen (root) hvor det hele ligger er der en index.html. det er den der åbner når man bare taster ipen ind, uden at skrive /phpbb efterfølgende.
kan man dirigere index.html filen videre til /phpbb/index.php så siden vises korrekt?
Under opsætning af forummet kan jeg vælge mappen den skal ligge alt vedr phpbb ind. Så den kan ændres. Bare ikke til root biblioteket!

Er der nogen der har en løsning på problemet?

På forhånd tak
Avatar billede FastEthernet Novice
21. december 2013 - 01:16 #1
Der er sikkert et par måder at gøre dette på, men den eneste jeg lige kan få øje på, er at du redigerer index.html-filen, og tilføjer følgende i head-sektionen (imellem de to <head>-tags):

<meta http-equiv="refresh" content="0;URL='http://din-ip-adresse/phpbb/'" />

Dette vil medføre, at index.html viderestiller brugere til /phpbb.

En ting du dog bør prøve først, er at ændre linien i din .htaccess-fil fra

DirectoryIndex index.html index.php

til:

DirectoryIndex index.html /phpbb/index.php
Avatar billede madswp Novice
05. januar 2014 - 22:01 #2
mange tak fastethernet

jeg redigerede html filen med linjen du foreskrev og det virker nu perfekt
Avatar billede FastEthernet Novice
06. januar 2014 - 15:21 #3
Super, så får du lige et svar her