Avatar billede heyn Nybegynder
20. december 2013 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - window.close() virker ikke på min side

Hej Eksperter

Jeg er kommet i en situation hvor window.close() ikke virker på min side.
Jeg har indsat følgende i min menu:

<li><a onclick="window.close();"><span>Log out</span></a></li>

Jeg har prøvet at skrive onclick="alert('ok'); window.close();"

Alerten kommer men ikke window.close()!

Jeg anvender FireFox og JQuery.

Håber nogen kan hjælpe.

Venligst Christian
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2013 - 15:12 #1
Bare for at være sikker, du er klar over at window.close() kun kan bruges på vinduer du selv har åbnet med window.open(), ikke?
Avatar billede heyn Nybegynder
20. december 2013 - 15:30 #2
Nå - Det vidste jeg ikke. Det var flovt.
Hvordan gør man så?
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2013 - 16:20 #3
Det gør du ikke. Du kan som udgangspunkt kun lukke vinduer du selv har åbnet.

Bemærk at det er en implementering i browseren, ikke i Javascript-standarden, så forskellige browsere håndterer det forskelligt. Firefox nægter bare, visse versioner af Internet Explorer spørger brugere om han virkelig ønsker at lukke vinduet, osv. Men der er så vidt jeg ved ingen der bare lukker det, for det ville være en voldsom gene for brugeren, hvis et javascript kunne lukke hans browservindue uden han bad om det.
Avatar billede heyn Nybegynder
23. december 2013 - 08:49 #4
Det var ærgerligt.

Mit system er netop nødt til at anvende FireFox/Crome for det også anvender 'blob'.

Smid et svar og god jul
Avatar billede heyn Nybegynder
06. januar 2014 - 08:26 #5
Nå - Ingen svar - Så må jeg desværre lukke selv
Avatar billede Slater Ekspert
06. januar 2014 - 11:45 #6
Beklager, jeg har ikke set det før nu. Helt i orden.