Avatar billede heyn Nybegynder
20. december 2013 - 09:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udskiftes <input type="file"> 'knappen' med et en redigerbart <div> felt? (evt. JQuery)

Hej Eksperter

Kort fortalt:

Jeg har en fileloader.
Jeg anvender <input type="file">

Jeg ønsker nu at udskifte min button med et div felt som jeg kan redigere udseende af og anvende JQuery onhover og onclick på.

Her er min foreløbige kode

<td>Select labeldata from file:&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="file" id="csvFileToLoad"></td>
<td><div id="loadFile" class="text" height: 20px;text-align: center; vertical-align: middle; width:75px; background-color:#FFE77F;" onclick="loadCSVFile();">Load file</div>

Har nogen en ide til hvordan det gøres?

Venligst og med god jul fra Christian
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2013 - 09:39 #1
At ændre i file input felter er noget af det mest omstændige og komplicerede, fordi det felt efter standarden skal se ud på en bestemt måde, da det nemt kan misbruges.

Hvis du allerede bruger jQuery er det nok nemmest at bruge noget som dette: http://blueimp.github.io/jQuery-File-Upload/
Avatar billede heyn Nybegynder
21. januar 2014 - 09:03 #2
Tak - Smid et svar
Avatar billede Slater Ekspert
21. januar 2014 - 15:14 #3
Svar