Avatar billede rashid Praktikant
15. august 2001 - 21:56 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Bios problemer

Hej jeg har en \"scumpaq\" 4131T, som jeg ikke kan nulstille poweron password på - og ja- jeg har prøvet at fjerne bios batteri og starte op uden.
hvem kan hjælpe ??????????
Avatar billede jefa Nybegynder
15. august 2001 - 22:00 #1
http://www.geocities.com/mbockelkamp/
Se under My Softwsre Dos
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 22:01 #2
Avatar billede jefa Nybegynder
15. august 2001 - 22:04 #3
Avatar billede jasber Nybegynder
15. august 2001 - 22:07 #4
Avatar billede jasber Nybegynder
15. august 2001 - 22:13 #5
Her er link til en HEX editor
http://www.ultraedit.com/
Der skal bruges sammen med forgående svar
Avatar billede broegger Nybegynder
15. august 2001 - 22:28 #6
Du skal huske at batteriet skal ligge i mindst 10 sek. før du sætter det i.
Avatar billede phrozia Juniormester
15. august 2001 - 22:36 #7
Du har vel fjernet strømkablet også ? ellers har den jo stadig strøm.
Avatar billede rashid Praktikant
15. august 2001 - 22:37 #8
--> jasber jeg prøver dit svar, men kan du sige mig om det virker på en Compaq ??
Avatar billede rashid Praktikant
15. august 2001 - 22:38 #9
->>broegger, phrozia:
Jeps biosbatteriet har været ude i mindst 30 min., og pcbatteriet har været taget ud og selvfølgelig også strømkablet.
:-)
Avatar billede rashid Praktikant
15. august 2001 - 22:39 #10
de andre links forudsætter at man ikke har poweron password !!
Avatar billede phrozia Juniormester
15. august 2001 - 22:41 #11
Hmm.. Sidder der ikke en jumper du skal flytte?

Normalt er der en jumper som skal sættes på ben 2+3 i stedet for 1+2. Og der skal den sidde i 30 sek.

Har du ikke en manuel til skumpaq\'en?
Avatar billede makse Nybegynder
15. august 2001 - 22:42 #12
Avatar billede jasber Nybegynder
15. august 2001 - 22:58 #13
rashid>> Ups, du har jo en compaq... min fejl
Avatar billede jasber Nybegynder
15. august 2001 - 23:10 #14
Prøv lige at tage dit batteri ud og start maskinen, det skulle bevirke at BIOSen bliver tømt - Lad den være tændt nogen tid. Sluk og indsæt batt. igen
Avatar billede rashid Praktikant
15. august 2001 - 23:33 #15
--> Jasber
P.. - det fungerer ikke. Hverken dit første eller andet forslag. Hader scumpaq :-( Håber der er nogen der har andre forslag! Jeg går i seng nu.
Tak for hjælpen for nu. :-)
Avatar billede jefa Nybegynder
15. august 2001 - 23:55 #16
Creating, Deleting, and Changing the Power-On Password on Compaq Systems

--------------------------------------------------------------------------------

Suggestion(s):

To create:

Using the Setup feature of your system, select the security features and Power-on password.
You will be prompted to type in the password twice. Once to establish the password and the second time to confirm it.

To remove:

When your system boots up and asks you for the power-on password, enter your password followed by a forward slash ( / ). For example, if your password is \"HELLO,\" type HELLO/ to delete it.

To change:

When your system boots up and asks you for the power-on password, enter your password followed by a forward slash ( / ) and the new password. For example, if your password is \"HELLO,\" type HELLO/FRIEND. This will change the password from HELLO to FRIEND.
Power-On Password Tips:

If you forget your power-on password, there are two ways to \"clear\" or delete it:

On certain models, change a switch setting and reboot the computer.
On most models, disassemble the system and remove the date/clock battery for at least 20 minutes. This will totally clear all Setup options and will revert to default values.
Avatar billede sofficer Nybegynder
16. august 2001 - 01:11 #17
der er visse bios hvor batteriet skal være ude i helt op til 24 timer før den bliver nulstillet har dog kun selv oplevet en der skulle være ude ca. 12 timer så tag svinet ud og lad den stå og hygge sig et pænt stykke tid.
Avatar billede phrozia Juniormester
16. august 2001 - 12:51 #18
En mulighed ville vel også være at opdatere bios\'en. Så forsvinder passwordet, vel?
Avatar billede rashid Praktikant
24. august 2001 - 11:17 #19
Jeg har accepteret disse to da det var en kombination af deres forslag der hjalp mig. Tak til alle jer andre.
:-)
Avatar billede jasber Nybegynder
24. august 2001 - 11:49 #20
Tak for points :)