Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 08:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytning af Word 2003 autokorrekturelementer

Word Office 2003 - for år tilbage har jeg kopieret autokorrekturelementer (autotekst og autokorrektur) fra en pc til en anden pc, som kørte samme version af office.
På kildecomputeren har jeg netop genereret en fil ved hjælp af support.dot, som man finder på denne sti: c:\programmer\microsoft office\office\micros\support.dot - og det gik helt fint (en "opskrift" jeg for mange år siden downloadede fra microsoft)

For at importere på destinationscomputeren, også Office 2003 komplet installation, skal jeg også anvende support.dot, som skal ligge på samme sti.

Det gør den bare ikke - jeg kan i hvertfald ikke få den frem, og dermed importere autokorrekturelementerne.

Det har formentlig noget med pålidelig eller upålidelige makroer at gøre - og det er ikke lige min spidskompetence....!

Nogen der har et bud please????

PS kildepc kører XP og dest.pc kører Win7, men de sku' da ikke betyde noget?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. december 2013 - 10:54 #1
Når der er kørt en komplet installation af Office 2003, skulle filen Support.dot være der.

Første tjek - stien:
Den sti, du har angivet (med en lille rettelse af en skrivefejl) er:
c:\programmer\microsoft office\office\macros\support.dot

Hvis der ikke findes en mappe med navnet "office" under c:\programmer\microsoft office:
Er der så ikke en, der hedder "office11" (11 = nummeret på Office 2003).

Hvis systemet er engelsk, hedder mappen "programmer" i stedet "program files".

Hvis Support.dot fortsat ikke er fundet:
Du kan enten følge vejledningen i artiklen her for at installere den:
http://support.microsoft.com/kb/826147
eller du kan i stedet blot kopiere filen fra den anden computer til destinationscomputeren. Det er en alm. Word-skabelonfil med makroer, så umiddelbart skulle det virke.

Når du åbner Support.dot, skal du tillade makroer.

Den fil, du har dannet ved at køre Backup, er en .doc-fil, som du jo også skal have kopieret over på destinationscomputeren, for at du kan bruge Restore til at oprette autokorrekturelementerne.
Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 11:08 #2
1000 tak for hurtigt svar

Hvis der ikke findes en mappe med navnet "office" under c:\programmer\microsoft office:
Er der så ikke en, der hedder "office11" (11 = nummeret på Office 2003).

DEN HEDDER OFFICE11, MEN MACROS ER IKKE VINGET AF

Hvis systemet er engelsk, hedder mappen "programmer" i stedet "program files".

Hvis Support.dot fortsat ikke er fundet:
Du kan enten følge vejledningen i artiklen her for at installere den:
http://support.microsoft.com/kb/826147

TAK - DEN HAR JEG LÆST IGEN OG IGEN - TILMED HAR JEG DEN OSSE PÅ DANSK FRA DET HERRENS ÅR 2006
eller du kan i stedet blot kopiere filen fra den anden computer til destinationscomputeren. Det er en alm. Word-skabelonfil med makroer, så umiddelbart skulle det virke.

YES JEG HAR SKAM FILEN LIGGENDE KLAR PÅ DEN NYE PC, KAN JEG IKKE SMIDE DEN IND MANUELT

Når du åbner Support.dot, skal du tillade makroer.
DET  H A R  SKAM GJORT

Den fil, du har dannet ved at køre Backup, er en .doc-fil, som du jo også skal have kopieret over på destinationscomputeren, for at du kan bruge Restore til at oprette

OG HVOR SKAL JEG LÆGGE DEN IND ?

autokorrekturelementerne.
Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 11:10 #3
Når du åbner Support.dot, skal du tillade makroer.
DET  H A R  SKAM GJORT

beklager - det passer ikke - this jeg har jo ikke åbnet support.dot på dest. pc
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. december 2013 - 12:01 #4
Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad du har eller ikke har på destinationscomputeren.
I din første post lød din forklaring på, at du ikke have Support.dot på destinationscomputeren. Du skrev: "Det gør den bare ikke - jeg kan i hvertfald ikke få den frem". Derfor forklarede jeg, hvordan du kunne få den ind på computeren. For at bruge Backup/Restore af Autokorrektur kan du såmænd placere Support.dot, hvor du vil på computeren.

Du kan også placere filen med autokorrekturelementerne, hvor du vil, f.eks. på Skrivebordet. Du skal bare kunne finde den igen, når du vælger Restore, for makroerne bag Restore åbner filen og danner autokorrekturelementer ud fra indholdet i den.

Nu antager jeg så, at du har Support.dot et sted, hvor du kan finde den.
1. Start Word. Vælg Filer > Åbn (Ctrl+O), find Support.dot og åbn den.
2. Nu kan du klikke på AutoCorrect Backup, som du gjorde for at lave backup - og klikke på Restore. Undervejs skal du finde den backup-fil, du har gemt, og vælge den.
Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 12:24 #5
på destinations pc kunne jeg ikke få support.doc frem

siden dit senest svar har jeg ganske enkelt søgt på support.dot og fundet den....!!! mærkeligt og den ligger ikke hvor den burde

har nu kørt en restore med følgende resultat:

"there was an error. document may be in the incorret format. 5491 kan ikke tilføje fordi autokorrekturelementet ikke må indeholde ordafgrænsende tegn"

5491 har jeg googlet og læst om.

autokorrektur er indlæst, tilsyneladende delvist - og autotekst er såvidt jeg kan se ikke indlæst

men nu kan jeg da måske komme videre, evt med gøre hele øvelsen forfra med start på kildecomputeren !!!

har du kommentarer til 5491 ??? og læg samtidig et svar

tak tak for hjælpen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. december 2013 - 12:44 #6
Vedr. fejl 5491:
Tag en kopi af filen, der var resultat af din backup af autokorrektur.
Åbn kopien.

Den indeholder en tabel. Celle 1 i hver række indeholder det, der skal rettes af autokorrektur, og celle 2 indeholder det, der skal erstattes med.
Word kan ikke (altid) finde ud at oprette autokorrektur, hvis indholdet i første celle indeholder mellemrum (= flere "ord"). Find de rækker, der har sådanne mellemrum og slet rækkerne - eller ret på teksten, så der er noget relevant, som ikke har mellemrum.

Alternativt - hvis rækkerne med mellemrum indeholder noget, som du gerne vil kunne rette: behold rækkerne, hvor der er mellemrum, men flyt dem, så de er sidst i tabellen. Så kan Word blive færdig med at oprette de elementer, der går godt, før programmet evt. løber i problemer pga. mellemrum. Tabellen bliver nemlig behandlet oppefra og ned.

Gem dokumentet.
Prøv så at Restore ud fra det ændrede dokument.
Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 12:59 #7
kanon - så bli'r det ikke bedre.

det gør jeg

imellemtiden: på destinations pc'en ligger support.dot på den rigtige plads når jeg bruger "søg" - men hvis jeg bladrer ned ad træet, ja så ligger den ikke under macros - mærkeligt

læg et svar - endnu en gang tak, ikke mindst for info i dit sidste indlæg - fruen bliver glad når hun kommer hjem, har været helt underligt for mig at se word 2003 igen, men det er hvad man bruger på forstanderindens arbejdsplads - og herhjemme har hun en mega autotekst etc som matcher, så den er vigtig

net hilsen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. december 2013 - 13:48 #8
Min sidste post var lavet som et svar.
Måske det er indstillingen af visning af skjulte filer og mapper, der driller:
http://www.thedoctools.com/wordtips/vis-skjulte-filer-og-mapper/
Avatar billede larsini Seniormester
17. december 2013 - 13:57 #9
jammen jeg er så fokuseret på al den viden der bliver udøst, og som jeg skal suge op og ikke mindst forholde mig til. sorry.

som altid, når jeg indretter en ny pc, har jeg sat den til at vise  A L T  også skjulte filer etc

gates og hans svende er nogle skurke  ;-)