Avatar billede petersen7913 Forsker
13. december 2013 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lille sort formateringsfirkant

Årsagen til mit spørgsmål er, at flere brugere har rodet rundt I same dokument og nok 'kloget' sig undervejs.

Hvis jeg slår 'vis formattering' til er der en lille sort firkant ude foran teksten/afsnittet. Den lille firkant har også sneget sig ind foran header1, undtagen den første header1.

Hvad hedder den lille firkant? Hvor kan jeg læse mere om den? Hvordan fjerner jeg den (på en kvalificeret måde).

Det er desværre en typisk eksempel på, at man ikke bygger en god normal.dotx op og ikke bygger resten af sine skabeloner ovenpå den :(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. december 2013 - 12:48 #1
Tegnet hedder mig bekendt ikke noget, og det har ikke noget med at gøre med, om en skabelon/et dokument er opsat godt eller dårligt. Det viser, at bestemte indstillinger er i brug for et afsnit. Og det er ikke et tegn, du kan eller skal fjerne. Hvis tegnet slet ikke forekommer i et dokument, er det til gengæld udtryk for, at formateringen ikke er, som den bør være (i hvert tilfælde, hvis der findes f.eks. blot et enkelt afsnit, der skal fungere som overskrift).

Se side 6 i den oversigt, jeg har lavet i følgende PDF-dokument - der finder du en forklaring på den lille firkant:
http://www.thedoctools.com/us/formatting_marks_overview_dk.pdf

PDF-filen er under følgende side:
http://www.thedoctools.com/index.php?show=wt_formatting_marks_dk

Artikel om formateringsmærker på min Word Blog:
http://www.thedoctools.com/wordtips/tips-om-formateringsmaerker-i-word/

Jeg er helt enig i, at det er vigtigt med gode skabeloner og i, at Normal.dotm skal være i orden. Jeg er ikke enig i, at Normal.dotm er det rigtigt udgangspunkt for andre skableloner. Det kommer an på mange ting.
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. december 2013 - 13:30 #2
Lene, takker for dit svar og links :)

Lige netop dette problem (som lå i formattering af headers) ER løst i DETTE dokument. det er heldigvis ikke mit ansvar at få rettet op på dokumenterne generelt ;)

Læg et svar så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. december 2013 - 13:51 #3
Velbekomme.