Avatar billede pipedane Nybegynder
13. december 2013 - 10:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange / Outlook sender klade og ikke aktuel skrevet mail

Vi er i dag blevet opmærksomme på et problem som er opstået i løbet af denne uge.
Når man sidder og skriver en mail (i outlook 2003) kan det jo godt tage lidt tid. Hvert 3 minut bliver beskeden automatisk gemt i kladder.

Men hvad man får skrevet siden senest gemt i klade bliver ikke sendt med til modtager, kun kladde bliver sendt. Med lidt held kan du skrive og rette i 2 minutter og 59 sekunder og det kommer ikke med i mailen du sender.

Jeg har 2 brugere der har observeret dette, og vi kan genskabe fejlen hos de 2.

Jeg omgår det nu ved at deaktivere automatisk lagring af ikke-afsendte emner hvert 3 minut.

Er der andre der har oplevet dette?

Exchange serveren er en 2010
Avatar billede iho Nybegynder
07. januar 2014 - 19:57 #1
Jeg har set det samme begynde på vores to private PCer med Outlook 2003 siden medio december 2013. På fruens PC har det i dag afstedkommet indholdsløse emails (jobansøgninger!!).
Begge installationer kører via router direkte på Internettet.

Jeg har ingen løsning, men mistænker et af to forhold:
1) Jeg har (haft) performanceproblemer på min egen PC, men en .pst fil på ca. 800 MB bekymrede mig, så jeg har villet rydde ud for at minimere .pst-filens størrelse. Jeg har også haft afinstalleret Outlook i håb om at kunne starte med en frisk installation, hvilket ikke har bidraget som ønsket. Jeg har også forsøgt at fjerne spor af Outlook i Registry, men har ikke kunnet komme helt til bunds.
2) AVG Free 2014 er installeret 26. november 2013 på min PC. Jeg har mistænkt den for at have en finger med i spillet, men har ikke kunnet verificere dette - endnu.

Løsningen med at deaktivere den "automatiske lagring af ikke-sendte emner" må (midlertidigt) kunne afhjælpe problemet.
Avatar billede pipedane Nybegynder
11. februar 2014 - 06:15 #2
Ja, jeg er åbenbart ikke den eneste der har set problemet.

Jeg har stadig kun set problemet på de 2 pc'er.

Begge kører win7 og office 2003.
Den ene pc er 32 og den anden er 64 bit.

Disse 2 maskiner er nu opgraderet med office 2013 og problemet er væk.

Jeg lukker.