Avatar billede friiiiis Novice
10. december 2013 - 22:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SOAP

Hej,

1) jeg roder rundt med SOAP servere - er der nogen der har en god tutorial til SOAP servere eller et link?? Jeg har googlet og prøvet den her "http://www.onlinedelphitraining.com/newsletters/webservices.htm" men SOAP serveren virker ikke...

2) Hvilken SOAP server kan man øve sig på?? Er der en god og simpel SOAP server man kan tilgå uden password og brugernavn??

3) Hvilke webhoteller understøtter SOAP hvis man selv vil til at bygge en SOAP Server??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 22:54 #1
re 1)

http://www.webservicex.net/WeatherForecast.asmx?WSDL svarer da fint

re 2)

http://www.xmethods.com/ve2/Directory.po har en liste

re 3)

du kan nemt lave web services via et ASP.NET eller Java web hotel

ogsaa med et PHP web hotel
Avatar billede friiiiis Novice
10. december 2013 - 22:57 #2
Hej

1) Ja, WSDL svare men når jeg laver en SOAP forespørgel melder den fejl

2) Nogle du vil anbefale der er lette at øve sig på og gerne danske...

3) Har du et webhotel du vil anbefale??
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 23:06 #3
re 1 & 2)

Hvis WSDL svarer saa boer web service ogsaa koere.

Hvorfor ikke koere en lokal paa din PC og teste op imod?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 23:35 #4
ASP.NET .asmx web services er noget af det nemmeste at faa op og koere.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2013 - 23:37 #5
re 3)

Faktisk ikke.

Jeg bruger selv netplads.dk, men det er der ikke nogen grundig analyse bagved.
Avatar billede friiiiis Novice
11. december 2013 - 19:29 #6
Hej,

Arne: Smid et svar...

1) Jeg har downloaded WSDL filen og kan installere den i Delphi så jeg får en PAS fil ud af det men det er jo ikke ensbetydende med at webservicen kører??

2) Hvor finder jeg WSDL filen henne til ASP.NET .asmx web services ??

3) .. netplads.dk understøtter SOAP??
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2013 - 19:35 #7
re 1)

Normalt genererers WSDL dynamisk af web services, saa hvis man kan hente WSDL saa koerer web service.

re 2)

Med ?WSDL i enden af web service URL.

re 3)

Nej. Det er et PHP web hotel.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2013 - 19:37 #8
Nu har jeg lige testet.

Man kan nemlig tilgaa en .asmx web service via HTTP binding.

Proev selv links paa:

http://www.webservicex.net/WeatherForecast.asmx

Web servicen koerer faktisk, men er ubrugelig, da de kalder en anden web service hos weather.gov som er flyttet.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2013 - 19:38 #9
og et svar