Avatar billede denn1824 Nybegynder
05. december 2013 - 08:28 Der er 3 kommentarer

database program

Hej, jeg har brugt noget tid på en fejl jeg får i denne kode i C#. håber virkelig i kan finde fejlen og hjælpe mig med den!

fejlen beskeden er "operation must use an updateable query."

og så vidt som jeg kan se er det i "myreader = cmddb.ExecuteReader();" at koden går galt.. :-(

public OleDbConnection con = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=\\servercom\Database\UsernameAndPassword.accdb");

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string Query = "insert into Login ([Username],[Password],[Admin]) values ('" + this.usertxt.Text + "','" + this.passtxt.Text + "'," + checkBox1.Checked +" ) ;";
            OleDbCommand cmddb = new OleDbCommand(Query, con);
            OleDbDataReader myreader;
            try
            {
                con.Open();
                myreader = cmddb.ExecuteReader();
                MessageBox.Show("Saved");
                while (myreader.Read()) ;
            }
            catch( Exception ex)
            {
                MessageBox.Show(ex.Message);
            }
            con.Close();
        }
Avatar billede softspot Forsker
05. december 2013 - 08:46 #1
Har dit program skriverettigheder til den mappe hvor databasen ligger?
Avatar billede Syska Mester
05. december 2013 - 09:09 #2
Du skal bruge: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.data.sqlclient.sqlcommand.executenonquery(v=vs.110).aspx

SqlCommand.ExecuteNonQuery og ikke ExecuteReader

Første er til UPDATE/INSERT/MERGE anden er til SELECT.

mvh
Avatar billede montago Praktikant
30. april 2014 - 14:20 #3
mmmm dejlig kode til Bobby Tables