Avatar billede swedanes22 Nybegynder
05. december 2013 - 01:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min gamle computer med windows vista streker

Min pc med Windows Vista Home STREKER.

Jeg får meddelsen: Windows kunne ikke starte. Dette skyldes en nylig ændring af hardvare eller softvare. Sådan løser du problemet:
1. Indsæt insalationdisscén med windows og genstart computeren.
2. Vælg indstillingen for dit sprog, og klik derefter på næste.
3. Klik på reparer computeren.
NB. Har discén.

Status: 0xc0000001
Oplysninger: Der opstod en uventet fejl.

Mit problem er at mit CDrom drev også er stået af, så jeg kan ikke køre cdén, har prøvet at åbne F2 0g F12 og prøvet at få det til at køre og intet hjælper, har prøvet at kopier windows til usb nøgle, men så forlanger pcén en partition og den kan jeg af gode grunde ikke skrive, da pcén er død.

Er der nogen son kan hjælpe mig?

Nb. Der er en grund til at jeg har en ældre pc med vista 32 bit på. Det skyldes at jeg har mange gamle programmer til 95 og 98, tegne og skrive programmer " micrografx og Adobe" bruger jeg når jeg laver kort og andet tryg.

Håber så inderligt at der er nogen som kan hjælpe mig.

Nb. Jeg er også en gammel mand lig som computeren, men har nyere med windows 7 og 8.
05. december 2013 - 09:08 #1
Velkommen til E. ...

... kan du opstarte i [Fejlsikker Tilstand] ???
Avatar billede swedanes22 Nybegynder
05. december 2013 - 09:27 #2
Nej, jeg kan ingenting.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2013 - 09:34 #3
Hvor langt kommer du kig på dette link og fortæl hvilke nr. du stopper ved!
http://www.blackviper.com/os-install-guides/windows-vista-install-guide/
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 12:19 #4
Problemmet kan vel være at dine filer på usb pennen ikke er forberedt til at være bootbare. Rufus kan hjælpe dig med dette.
http://rufus.akeo.ie/
Når filerne er lagt på usb penne med Rufus er den klargjort, så du kan boote på den. Du skal have boot af usb som 1 prioritet, eller vælge det hvis du har en genvejtaste til boot rækkefølge.
Avatar billede swedanes22 Nybegynder
05. december 2013 - 20:28 #5
Hej alle.

Først tak for de gode råd.
Men ak, jeg kan desvære ikke bruge dem, for min computer vil ikke boote hverken fra F2 elle F12, for der er ikke noget at boote på,jeg har kørt nettet tyndt for filer som der måske kunne hjælpe mig, men jeg får en sort side med tekster som keyboard layout - freedos KEYB 2.01 - (c) Aitor Santamaría Merino - GMU GPL 2.0, Buffers allocated:001 in TPA, 000 in XZMS.
freeCon version 0.84-pre2 XMS_Swap ( Aug 28 2006 00.29.00) og så fgå´jeg et C:\> hvor jeg skal skrive noget " men hvad?"

Min Bærbar heder MEDIO MD 96780 med windows vista home premium edition 32-bit.

CDrom drevet er stået af/nedgået, men i begge boot enhederne står navnet på cdrom drevet: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N ATA Device, det har jeg også prøvet at finde en file bsom kunne åbne drevet så der kan bootes på min cd windows vista insalations disc.
Jrg har også en statioær pc som lider af samme sygdom den er også fra MEDION, så jeg er godt på den, for nu er det ved at være jul.
og skal lave mine tradiotionelle julekort " der forventes af mig"

Jeg giver ikke op, for med jeres hjælp skal det nok lykkedes atb få den op at stå