Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 16:23 Der er 8 kommentarer

Hvilket programmeringssprog anbefaler i til spil

Hej alle "programmøre" derude.
Jeg ville spørge hvilke programmeringsprog i kunne anbefale til at lave SPIL.
Jeg vil gerne starte med at lave spil, men ved ikke hvor jeg skal starte.
Jeg har arbejdet meget lidt med HTML 5 Canvas og JavaScript, og synes ikke det var særlig godt.
Kunne i anbefale et godt sprog som ikke er så svært for nybegyndere?
Det er ikke grafikken jeg går op i for det meste, men selve funktionerne i spillet.
Spillet skal gerne være webbrowser baseret (Google Chrome etc.) men som programmer er også fint. Bare kom det i synes er godt.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 16:58 #1
Skal siges at jeg er god til Visual Basic
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 19:15 #2
Der er ikke noget som Nem spil udvikling, så skal du gå ud og købe programmer som Game Maker osv.
Men du siger selv du er ligeglad med Grafik osv. Hvorfor så ikke starte med HTML 5 Canvas og JavaScript ?

Man bliver nødt til at kravle før man kan gå og gå før man kan løbe.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 19:24 #3
Game Maker? Købe? Kan du komme med nogle navne på de Game Makers, du snakker om. Prisen er ligemeget.

Jeg kan ikke rigtig finde noget om HTML 5 Canvas og JavaScript altså tutorials som passer til at lave spil med det og ikke alt andet med hjemmeside at gøre.
Avatar billede Asky Forsker
02. december 2013 - 20:09 #4
I Java (ikke JavaScript) kan du udvikle såkaldte Java appletter, som kan lægges på en hjemmeside. Det kræver en Java-runtime, men den ligger på alle computere til fx netbank. Der findes en del på nettet om Java-programmering og selve programmeringssproget er gratis. Koden skriver du i Notepad.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 20:26 #5
#4 nu da du skriver "Java appletter", ved jeg ikke rigtigt hvor jeg skal gå hende efter det indlæg. Jeg er rimelig ny til dette dog ved jeg godt hvad du mener med dem, men ved ikke hvordan jeg skal starte har du nogle links?
Avatar billede Asky Forsker
03. december 2013 - 09:28 #6
Du kan fx kigge på dette link http://www.udvikleren.dk/artikler/344/java-programmering-1.-del/
som er en gennemgang af de allerførste ting man skal lære, når man programmerer. du kan også gå på biblioteket. De har sikkert en masse bøger om emnet.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2013 - 20:01 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2013 - 20:02 #8
Men JavaScript er ikke et svaert sprog at komme igang med